Direktlänk till inlägg 30 oktober 2016

Tack för de... :-/

Av Annica - 30 oktober 2016 00:25

När jag kommer hem från stallet på dagarna så e jag så enormt slut.. e så trött å har så jäkla ont... :-(
Jag undrar hur lång tid de tar innan jag e återställd, någotsånär i alla fall... för som jag e nu e jag ju inte ens i närheten av att vara som förr.. :-/
Varje em/kväll så får jag jättesvårt att gå.. har sån enorm värk i fötterna.. känns som att de sticker upp knivseggar som jag går på.. inge kul alls.. tyvärr så e de nåt jag kommer få dras med för de e nerverna som blivit skadade av cellgifterna.. :-(
Likaså benen.. de e knappt dom bär mig på em/kvällarna... :-/ gör så jäkla ont.. speciellt vänster ben, där hände de ju nåt med låret vid operationen..
Har sån värk så jag helst av allt tillbringar kvällarna i soffan å måste jag gå nånting så klarar jag endast av de tack vare mina starka smärtstillande.. de e likaså med benet som med fötterna, de e nervskador som de inte går att göra nåt åt :-(
Sen har jag ju kroppsvärken.. den e bedrövlig... å tröttheten... de e hemskt att alltid vara så trött :-( antar att de bla beror på mina dåliga provsvar å jag gör verkligen allt för att de ska bli bättre.. jag äter B, C å D vitaminer, folsyra, järn, magnesium, zink, selen plus gurkmeja, brännässla mm mm.. vet inte om de hjälper nåt men å andra sidan så vet jag ju inte hur proverna hade varit utan alla dessa tillskotter..
Om ca 1,5 vecka e de dags för ny behandling igen, provtagningar mm.. känns inge kul alls.. fast jag e ju i alla fall glad över att slippa cellgifterna.
Sen den 9/11 så har jag ju tid på Ultuna för att kolla upp vad som e fel på Gaya.. lilla fina Gaya.. hon har de så himla tråkigt just nu.. får inte gå i sin vanliga hage med sina kompisar.. 3 år å går själv i en liten hage utan att bli motionerade å stimulerad.. inte konstigt att hon gör fina caprioler till å från.. jag tycker ändå att hon e jätteduktig för att vara så ung å gå själv smockfull med energi, finaste sötnosen :-)
Jag e lite orolig över hur de ska gå hos veterinären, vad dom ska hitta..
Håll era tummar å tår att de kommer gå bra!!!
Nu e jag trött å ska sova så natti natti alla vänner å glöm inte att ställa om klockan, natti natti :-))

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 17 september 2019 19:59

Nu va de vääldigt länge sedan jag skrev nåt här.. Så vad har hänt sedan sist..? Jo, en hel del.. Jag opererade ju nyckelbenet i december plus att dom fick ta ben från höften å dom båda har läkt jättebra :) Gaya skar ju upp hela sitt knä i januari å d...

Av Annica - 26 november 2018 23:42

Nu har de gått 4 veckor sedan bästaste Tyson lämnade oss å saknaden å hålet i mitt hjärta e så stort.. hela hjärtat e trasigt.. :-( Men de börjar läka! Tack vare en sån fin pojke som heter Lappland Dream Nitro, alias "Hasse"! En supergo å trevli...

Av Annica - 31 oktober 2018 22:55

I söndags hände de som aldrig fick hända.. Vår finaste, bästaste å älskade Tyson lämnade oss å blev en ängel.. :-( Han blev akut sjuk på morgonen så de fanns tyvärr inget annat att göra än att låta honom somna in.. De här e absolut en av de värsta sa...

Av Annica - 22 juni 2018 00:15

Förra veckan var jag på återbesök på ortopeden å fick träffa en som e expert på nyckelbensfrakturer å summa summarum så läker inte min fraktur, den har inte läkt ett smack trots att de gått ca 6 månader.. :-/ Förmodligen så beror de på att jag e st...

Av Annica - 24 maj 2018 23:48


I dag ringde min ortopedläkare med svaret på datortomografin som jag för nån vecka sedan gjorde å de va lite blandad kompott.. Trots att de har gått 5 månader sedan jag bröt nyckelbenet så har de inte läkt.. enligt röntgen så fanns de inga tecken p...

Presentation

Fråga mig...

1 besvarad fråga

Översätt

Diverse

Titta in....

Matbloggstoppen

Länk

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards