Direktlänk till inlägg 6 november 2016

Vilken mardröm...

Av Annica - 6 november 2016 00:18

Har tänkt mycket den senaste tiden å de känns verkligen som värsta mardrömmen allt jag gått igenom...
De e nog först nu när de lugnat ner sig lite med läkarbesök, behandlingar mm som jag verkligen kan ta in i mitt lilla huvud vad som faktiskt har hänt å att jag faktiskt e sjuk...
Jag e i alla fall glad över att jag mår lite bättre!
För så som jag mådde efter operationen så va de många gånger jag faktiskt tvivlade på att jag någonsin skulle bli bra... fy håle så jobbig tiden va efter operationen...
Dagen efter operationen minns jag knappt..
Stefan hade varit hos mig nästan hela dagen men tydligen så va jag mer "borta" än på de här jordklotet ;-)
Jag hade yrat nåt om björnar å snöslädar mm så just då hade jag nog de ok... ;-)
De tog några dagar innan jag blev mig själv igen å då va de dags att börja röra mig å de va verkligen en mega pärs..!!
Efter operationen va de som att nån hade slagit undan benen på mig.. jag kunde inte ens ta mig till toaletten själv pga att benen inte bar mig plus att jag inte fick med mig alla dropp ställningar, dränagepåsar mm mm...
Superjobbigt va de... :-/
Sedan när benen orkade bära mig mera fick jag börja gå på promenader
runt omkring på avdelningen med min fästman, rullatorn ;-) de va lite mycket att få med alla droppställningarna, dränagepåsar mm men fy den som ger upp ;-) jag kämpade på å efter ytterligare några dagar kunde jag gå runt hela avdelningen å efter ännu några dagar klarade jag av att gå helt själv :-D
Då kom nästa problem som en fet stoppsmäll.. :-(
Jag fick inte behålla nån mat, ingen vätska heller för de delen...
Allt jag försökte äta kom upp igen lika snabbt, oavsett om jag åt eller drack å de spelade ingen roll vad de va jag stoppade i mig för de kom upp igen... värsta kaskadspyorna...
Jag blev ju i alla fall uppvätskad med dropp å likaså med näringen å efter några dagar så va de bättre å jag lyckades tom äta yoghurt utan att de kom upp igen direkt :-)
Några dagar senare med mera mat å vätska i mig så kom dagen för hemgång :-)
Men de får jag skriva om i morgon för nu e jag sååå trött så natti natti alla goa vänner :-))


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 17 september 2019 19:59

Nu va de vääldigt länge sedan jag skrev nåt här.. Så vad har hänt sedan sist..? Jo, en hel del.. Jag opererade ju nyckelbenet i december plus att dom fick ta ben från höften å dom båda har läkt jättebra :) Gaya skar ju upp hela sitt knä i januari å d...

Av Annica - 26 november 2018 23:42

Nu har de gått 4 veckor sedan bästaste Tyson lämnade oss å saknaden å hålet i mitt hjärta e så stort.. hela hjärtat e trasigt.. :-( Men de börjar läka! Tack vare en sån fin pojke som heter Lappland Dream Nitro, alias "Hasse"! En supergo å trevli...

Av Annica - 31 oktober 2018 22:55

I söndags hände de som aldrig fick hända.. Vår finaste, bästaste å älskade Tyson lämnade oss å blev en ängel.. :-( Han blev akut sjuk på morgonen så de fanns tyvärr inget annat att göra än att låta honom somna in.. De här e absolut en av de värsta sa...

Av Annica - 22 juni 2018 00:15

Förra veckan var jag på återbesök på ortopeden å fick träffa en som e expert på nyckelbensfrakturer å summa summarum så läker inte min fraktur, den har inte läkt ett smack trots att de gått ca 6 månader.. :-/ Förmodligen så beror de på att jag e st...

Av Annica - 24 maj 2018 23:48


I dag ringde min ortopedläkare med svaret på datortomografin som jag för nån vecka sedan gjorde å de va lite blandad kompott.. Trots att de har gått 5 månader sedan jag bröt nyckelbenet så har de inte läkt.. enligt röntgen så fanns de inga tecken p...

Presentation

Fråga mig...

1 besvarad fråga

Översätt

Diverse

Titta in....

Matbloggstoppen

Länk

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25 26
27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards