Direktlänk till inlägg 10 november 2016

Dagens klinikbesök...

Av Annica - 10 november 2016 00:00

I dag hade vi tid på Ultuna för hältutredning å koll av ögat på Gaya å de va ju verkligen den absolut värsta dagen vi hade kunnat valt att åka... snorhalt å snöigt som i värsta jultomteland... hade de inte varit för att vi skulle till vetten hade vi aldrig åkt... men köra sakta å hålla avstånd funkade bra i dag, vi va ute i så pass god tid så vi kunde puttra in i lugn å ro... men de kändes ju i maggropen när man såg bilar ligga i dikena lite överallt.. :-/
Som tur va så gick allting bra :-)
Gaya gick på fint både när vi skulle dit å hem! :-)
För er som följer min blogg så kanske ni minns att nånting hade hänt med Gayas vänster fram å att hon va superhalt...
Så i dag kollade vi upp de å för att göra historian kort så gick de jättebra på kliniken!
Veterinären hittade inte ett endaste fel på Gaya.. hon e fräsch som en nyponros.. helt ren på rakt spår, helt ren på böjt spår, böjde högt å lågt på alla fyra å de va nollor runt om, ryggen jättefin, korset jättefint, inga gallor eller andra svullnader, den svullnaden hon hade på kotan vf e borta..
Gissa om jag kände mig jättedum.. ;-)
Vetten va inne på att hon vrickat sig eller sträckt sig å att de självläkt under tiden hon gått i sin lilla hage..
Nu ska hon vila i sin hage en vecka/veckan ut å e de fortfarande inge fel så får hon gå med sina kompisar i den stora hagen plus att jag får börja rida..!!!!!
Jag blev sååå glad, äntligen ska jag oxå få rida, ska bli superkul :-D
Jag hoppas verkligen att jag oxå håller å inte blir sämre i fot å benvärken mm för då skulle jag bli jätteledsen...
Men inte kommer jag bli dålig, finns ju inte på världskartan utan nu ska ja rida, rida, rida å åter rida å ha superkul med min finaste flicka :-)
Däremot så tänkte jag boka in en tid hos equiterapeuten för hon va ju halt förut å genom att se till sig själv så vet man ju att om man har ont nånstans så spänner man sig i musklerna mm å felbelastar sig så jag tror att de vore bra för henne!
Nu e de snart dags att planera in nästa besök på Ultuna då vi ska dit för att kolla tänderna plus plocka ut vargtänderna på lilla damen..
Förut gjorde jag sånt i stallet men efter att ha sett skillnaden på hur dom gör på klinik så föredrar jag de..
Koll å åtgärdande av tänderna i stallet e ju 9 gånger av 10 med rasp å efter att jag sett vad en rasp kan göra med tänderna så kommer de aldrig komma in en rasp i Gayas mun!!
Raspen förstör ju emaljen å efter ett antal gångers raspande så e snart emaljen borta å då kommer de göra jäkligt ont för hästen å de vill jag aldrig utsätta Gaya för.
När man åker in till klinik så har dom ju riktig tandläkarutrustning, där används ingen rasp..
Så summa summarum kommer de aldrig komma en rasp i närhet av Gayas mun utan vi åker hellre in, dock så väntar vi tills de blir bättre väder ;-)
I morgon fm ska jag till röntgen å utesluta mer spridning av den jäkla cancern så håll gärna era tummar å tår åt mig att allt går bra!!
På em e de dags för mig att få behandling igen... så värdo å värdelöst.. de kommer bli en riktigt låååång dag... :-/
Nu ska jag sova så jag orkar upp i morgon bitti så natti, natti alla goa vänner :-))

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 17 september 2019 19:59

Nu va de vääldigt länge sedan jag skrev nåt här.. Så vad har hänt sedan sist..? Jo, en hel del.. Jag opererade ju nyckelbenet i december plus att dom fick ta ben från höften å dom båda har läkt jättebra :) Gaya skar ju upp hela sitt knä i januari å d...

Av Annica - 26 november 2018 23:42

Nu har de gått 4 veckor sedan bästaste Tyson lämnade oss å saknaden å hålet i mitt hjärta e så stort.. hela hjärtat e trasigt.. :-( Men de börjar läka! Tack vare en sån fin pojke som heter Lappland Dream Nitro, alias "Hasse"! En supergo å trevli...

Av Annica - 31 oktober 2018 22:55

I söndags hände de som aldrig fick hända.. Vår finaste, bästaste å älskade Tyson lämnade oss å blev en ängel.. :-( Han blev akut sjuk på morgonen så de fanns tyvärr inget annat att göra än att låta honom somna in.. De här e absolut en av de värsta sa...

Av Annica - 22 juni 2018 00:15

Förra veckan var jag på återbesök på ortopeden å fick träffa en som e expert på nyckelbensfrakturer å summa summarum så läker inte min fraktur, den har inte läkt ett smack trots att de gått ca 6 månader.. :-/ Förmodligen så beror de på att jag e st...

Av Annica - 24 maj 2018 23:48


I dag ringde min ortopedläkare med svaret på datortomografin som jag för nån vecka sedan gjorde å de va lite blandad kompott.. Trots att de har gått 5 månader sedan jag bröt nyckelbenet så har de inte läkt.. enligt röntgen så fanns de inga tecken p...

Presentation

Fråga mig...

1 besvarad fråga

Översätt

Diverse

Titta in....

Matbloggstoppen

Länk

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25 26
27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards