Direktlänk till inlägg 17 november 2016

Äntligen har de hänt!!! :-)

Av Annica - 17 november 2016 00:18

De blev ingen blogg i går, mådde jättedåligt så jag orkade inte...
Ja, som rubriken lyder så har de nu äntligen skett..!!
Jag har ridit!!! :-D
För första gången på så himla länge så e både Gaya å jag på bättringsvägen :-)
Gaya har ju haft skador som avlöst varandra sedan i somras å jag har ju inte precis varit så piggelin heller.. jag har ju råkat få en släng av cancer ;-) dåligt skämt.. jag vet.. sorry.. :-/
Nog för att jag e partisk men Gaya e verkligen en cool å lugn tjej, de e inte mycket hon stressar upp sig för :-)
Trots att hon nu länge har gått i en hage som varit lika liten som till myror så va de bara att hoppa upp å rida iväg, jätteduktig tjej, hon e ju faktiskt bara 3 år å ibland glömmer man att hon e så ung just pga att hon e så snäll å lugn.. hon e verkligen allt jag vill ha!!!
En riktig Annica häst :-)
å sen skadar de ju inte att hon e snygg heller ;-) veterinärerna på Ultuna tyckte hon va jättefin typ av häst, proportionerlig å fin å de va super kul att höra :-)
Eftersom Gaya stått ett tag pga hälta så skrittade vi bara i dag å lär nog göra de ett tag, vill sätta igång henne väldigt lugnt...
Min plan i dag va att vi skulle rida å efter de skulle jag ta de lugnt å hämta andan någon minut å sen i lugn å ro mocka, fixa mat å vatten, ta in hästarna mm men den planen gick ju i stöpet direkt... :-/
När vi kom tillbaka från turen så kom jag inte av Gaya... de gick verkligen inte... min kropp va sååå extremt slut å löd mig inte... efter ett tag fick jag över benet å kunde hoppa av å min super braiga häst stod så lugnt å väntade på sin dåliga matte :-)
När jag väl hade kommit av, klätt av henne å plockat undan mm så va jag nästan svimfärdig å hela min kropp skakade å jag hade nästan ingen känsel i benen å fötterna så de va bara att inse att jag aldrig skulle palla att mocka mm så jag åkte hem å stöp ner i ryggläge i soffan så va Stefan så himla go å mockade mm åt mig :-)
De e helt otroligt vilket dåligt skick min kropp måste vara i.. jag tror inte att jag fattar själv hur dålig å svag jag eg är... svårt när huvudet vill mycket å e pigg men kroppen skriker ut att den inte ens orkar hälften av vad jag orkade innan jag blev sjuk...
Jag e ju oxå så himla envis, som en röd gris så jag ger mig ju inte förrens jag nästan stupar..
Vet att de inte e bra att köra slut så pass på kroppen men jag vill ju så gärna å e ju så himla glad över de jag orkar göra så de går lätt över styr för mig..
Mina läkare säger att de e viktigt att jag inte tar ut mig för min kropp behöver alla chanser den kan få till återhämtning å läkning nu när jag ska operera mig igen...
Men hur som så va de sån härlig känsla att få rida igen å jag tror de va ömsesidigt för Gaya va pigg å glad å pratade jättemycket :-)
Gaya ska ridas nu ca 3 dagar/vecka så nästa gång blir på fredag alt i helgen. Rider jag på fredag så lär jag ju få prova mina nya regnbyxor för då ska de ju regna hela dan...
Regn ridbyxorna jag köpt va jättesköna å smidiga, snabbt förklarat så e de byxor ner till ridstövlarna å nedanför de e som långa resår man har under stövlarna, jag sätter in bild å visar så förstår ni nog ;-)
Nu ska jag sova så natti natti alla goa som läser detta, ni e ett superstöd i mitt tillfrisknande :-))




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 17 september 2019 19:59

Nu va de vääldigt länge sedan jag skrev nåt här.. Så vad har hänt sedan sist..? Jo, en hel del.. Jag opererade ju nyckelbenet i december plus att dom fick ta ben från höften å dom båda har läkt jättebra :) Gaya skar ju upp hela sitt knä i januari å d...

Av Annica - 26 november 2018 23:42

Nu har de gått 4 veckor sedan bästaste Tyson lämnade oss å saknaden å hålet i mitt hjärta e så stort.. hela hjärtat e trasigt.. :-( Men de börjar läka! Tack vare en sån fin pojke som heter Lappland Dream Nitro, alias "Hasse"! En supergo å trevli...

Av Annica - 31 oktober 2018 22:55

I söndags hände de som aldrig fick hända.. Vår finaste, bästaste å älskade Tyson lämnade oss å blev en ängel.. :-( Han blev akut sjuk på morgonen så de fanns tyvärr inget annat att göra än att låta honom somna in.. De här e absolut en av de värsta sa...

Av Annica - 22 juni 2018 00:15

Förra veckan var jag på återbesök på ortopeden å fick träffa en som e expert på nyckelbensfrakturer å summa summarum så läker inte min fraktur, den har inte läkt ett smack trots att de gått ca 6 månader.. :-/ Förmodligen så beror de på att jag e st...

Av Annica - 24 maj 2018 23:48


I dag ringde min ortopedläkare med svaret på datortomografin som jag för nån vecka sedan gjorde å de va lite blandad kompott.. Trots att de har gått 5 månader sedan jag bröt nyckelbenet så har de inte läkt.. enligt röntgen så fanns de inga tecken p...

Presentation

Fråga mig...

1 besvarad fråga

Översätt

Diverse

Titta in....

Matbloggstoppen

Länk

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25 26
27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards