Direktlänk till inlägg 17 november 2016

Svar på röntgen..!!!

Av Annica - 17 november 2016 23:16

Ja, så i dag kom de alltså.. beskedet jag fasat över.. röntgensvaret.. de som jag varit livrädd för.. :-/
Puh... jag va lika svettig av nervositet som värsta Niagarafallet...
Ska jag berätta allt som läkaren sa så kommer jag få skriva i flera dagar så här kommer en snabb sammanfattning..
Dom röntgade ju hals, bröstkorg å buk på mig..
Hals:
Det finns mycket små förstorade tumörer i körtlarna, knappt mätbara.
Bröstkorg:
Vid föregående undersökning har funnits förstorade körtlar, av dessa kvarstår några stycken knappt mätbara körtlar.
Inga lungförändringar.
Buk:
Sedan föregående undersökning har tumörerna bort-opererats.
Dom förstorade körtlarna har försvunnit.
Andra ordinära organ bra.
SLUT.
Så vad säger ni alla om de svaret..??!!!
Snacka om att de går åt rätt håll :-)
Annica = glad!
En sak som läkaren sa va att dom kunde se nåt som hette lymfcele eller nåt liknande å de e tydligen ganska vanligt när man opererat bort så många lymfkörtlar som jag har gjort.. de betyder typ att lymfvätskan läcker å de e de som gör att jag har så svullna ben bla, jag sväller ju även i buken till å från så då har de ju sin förklaring..
Vecka 48 kommer jag att vara på sjukhuset större delen av tiden mellan månd-torsd å ska då bla få träffa en läkare som e den ledande forskningsläkaren i den ärftliga genen jag har så då ska vi gå igenom allt plus att dom avslutar med mina behandlingar på torsdagen.
En annan sak jag ska fråga läkaren om e mitt känselbortfall i låret.. sedan min operation så har jag ju förlorat känseln totalt i halva låret å de e ganska obehagligt.. :-(
Jag avslutade em med att köpa varma "byxor" till mig :-)
På vintern så har jag för de mesta thermobyxor i stallet men e de nåt jag verkligen hatar så e de att rida i dom.. man känner ju sig som värsta Michelin gubben med dom på hästryggen så i dag va jag å köpte Thermo "byxor/Chaps" å dom va jättesköna å kommer nog passa mig perfekt :-)
Nu ska jag sova.. jag har mycket att smälta.. e väldigt trött i lilla huvudet..
Avslutar med bild på ny rid plagget, natti natti alla vänner :-))

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 17 september 2019 19:59

Nu va de vääldigt länge sedan jag skrev nåt här.. Så vad har hänt sedan sist..? Jo, en hel del.. Jag opererade ju nyckelbenet i december plus att dom fick ta ben från höften å dom båda har läkt jättebra :) Gaya skar ju upp hela sitt knä i januari å d...

Av Annica - 26 november 2018 23:42

Nu har de gått 4 veckor sedan bästaste Tyson lämnade oss å saknaden å hålet i mitt hjärta e så stort.. hela hjärtat e trasigt.. :-( Men de börjar läka! Tack vare en sån fin pojke som heter Lappland Dream Nitro, alias "Hasse"! En supergo å trevli...

Av Annica - 31 oktober 2018 22:55

I söndags hände de som aldrig fick hända.. Vår finaste, bästaste å älskade Tyson lämnade oss å blev en ängel.. :-( Han blev akut sjuk på morgonen så de fanns tyvärr inget annat att göra än att låta honom somna in.. De här e absolut en av de värsta sa...

Av Annica - 22 juni 2018 00:15

Förra veckan var jag på återbesök på ortopeden å fick träffa en som e expert på nyckelbensfrakturer å summa summarum så läker inte min fraktur, den har inte läkt ett smack trots att de gått ca 6 månader.. :-/ Förmodligen så beror de på att jag e st...

Av Annica - 24 maj 2018 23:48


I dag ringde min ortopedläkare med svaret på datortomografin som jag för nån vecka sedan gjorde å de va lite blandad kompott.. Trots att de har gått 5 månader sedan jag bröt nyckelbenet så har de inte läkt.. enligt röntgen så fanns de inga tecken p...

Presentation

Fråga mig...

1 besvarad fråga

Översätt

Diverse

Titta in....

Matbloggstoppen

Länk

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25 26
27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards