Alla inlägg den 21 november 2016

Av Annica - 21 november 2016 23:45

Ja, som rubriken lyder så blir de i år en annorlunda advent å jul... pga att jag e sjuk så har jag inte den orken att göra allt som jag brukar göra.. bakning, storstädning mm... de får vänta till en annan jul då jag blivit frisk å mår bättre :-)
I dag har vi varit inne i stan å handlat nya adventsljusstakar å lite julsaker plus att vi va på Ikea, Stefan köpte deras varmaste duntäcke så han håller sig nog varm i vinter.. hittade även en jättefin vardagsrumsmatta, inte för att vi eg behövde en ny men nu blev de så å den gjorde sig jättefint här hemma :-)
När vi kom hem började vi göra adventsfint med att sätta upp julgardiner, ljusstakar mm å de e helt otroligt så mysigt de blir, varje år blir man helt faschinerad över mys pys känslan å jag e ju en som tokälskar julen å vi brukar pynta å göra julbyar mm, längtar så tills man kan sätta upp allt julpynt vilket jag snart ska göra :-) vi tycker så mycket om julen å älskar att pynta i god tid innan så den härliga julkänslan byggs upp.. däremot så efter nyår brukar jag vilja plocka ner granen å allt julpynt, då e de ju liksom över, då e julen slut.. Stefan brukar vilja ha allt uppe längre så vi kompromissar ;-)
I kväll va jag så hemskt trött å hade sån värk i fötterna å benen så jag trodde att benen skulle gå av.. :-/
Jag hoppas verkligen att värken blir bättre, min läkare säger att jag har fått nervskador av cellgifterna men att de kan bli bättre så jag hoppas verkligen de för så här vill jag ju inte ha de för resten av livet :-(
Tänk vilken skillnad de e på kroppen sedan jag blev sjuk... vart har all min ork å kraft tagit vägen, jag e ju som om jag vore 99 år å jag hatar de... hatar att behöva be om hjälp :-/
Utan all hjälp från Stefan hade jag ju ex aldrig kunnat ha Gaya kvar, jag hoppas han förstår vad de betyder för mig!!
Nästa vecka e de dags för prover, läkarbesök å behandling så fram tills dess ska jag låtsas vara en "vanlig" människa å glömma bort att jag e sjuk för ett tag...
Nu ska jag sussa så jag avslutar med lite adventsbilder från oss :-)
Natti natti vänner :-))

Av Annica - 21 november 2016 01:02

I dag har jag ridit igen å de gick jättebra :-)
De e faktiskt helt otroligt att hon e så himla snäll, de e ofta jag glömmer att hon bara e 3 år just för att hon en "som bara är" å inte stressar upp sig i onödan...
Tänk va mycket psyket betyder.. massvis..
De e därför man inte ska gå på skönhet när man väljer ut sin nya vän..
Som tur är så fick ju jag de bästa av två världar då Gaya inte bara e snygg utan hon har supersyket hugo oxå, superbra e de!!
Pga att jag inte har så mycket styrka, ork mm så får de bli en annan variant när jag sitter upp å samma sak när jag ska av...
Nuförtiden när jag ex ska hoppa upp på henne så har jag inte powern till att klara av de på de sättet man ska göra så pga av de måste jag alltid mellanlanda med min fot på hennes rumpa å de tyckte hon inte alls om i dag lilla hjärtat... :-/ men hon va duktig ändå!
Hon e min lilla handikapphäst hon ...
3 årig handikapphäst, de e grejer de... ;-)
De va som alltid jättekul att rida å i dag hade jag mina nya ridbyxor för första gången å dom va kalas att rida i :-)
Tänkte att damen ska skrittas ca 3 dagar i veckan tsv innan vi börjar lägga in några travsteg, eftersom hon nyligen stått pga hälta så vill man ju sätta igång väldigt försiktigt, jag tar hellre de säkra före de osäkra :-)
Efter ridningen så gick jag hem å för er som vet hur nära stallet jag bor kanske inte tycker de e nåt men för en med neuropati så va de verkligen en pärs kan jag säga, de va knappt jag kom hem... efteråt å under hela kvällen har jag knappt kunnat gå.. de va första gången sedan jag blev sjuk som jag gick hem :-)!
Nu ska jag sova igen så jag avslutar med bilder på mina nya ridbyxor, natti natti alla :-))

Presentation

Fråga mig...

1 besvarad fråga

Översätt

Diverse

Titta in....

Matbloggstoppen

Länk

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25 26
27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards