Alla inlägg den 25 november 2016

Av Annica - 25 november 2016 00:41

Cancer...
Bara tanken på ordet ger mig rysningar... :-/
De e ett bedrövligt ord å jag hatar de..
Ordet e väldigt ångestladdat..
Fruktansvärt... :-/
Jag minns exakt vad läkaren sa till mig när hon berättade att jag hade cancer.. de va hemska ord att få höra.. de e ju inte nåt som man själv blir drabbad av utan de händer ju bara andra.. eller inte..
Fattar nog inte riktigt att jag e sjuk.. de har varit så mycket så de e svårt att ta in å smälta..
Jag tycker de e jobbigt nog att försöka komma ihåg vad doktorn säger på alla läkarbesöken så de e tur att Stefan e med å hör allting då jag gömmer typ hälften.. e nog pga att jag alltid e nervös inför läkarbesöken.. :-/
På tisd e de dags för provtagning igen å på onsdag e de läkarbesök å på torsdag får jag min behandling..
Ska bli "spännande" på onsdag för då kommer jag få veta mera ang när jag ska opereras å hur operationen går till.
Jag känner mig inte alls lika nervös inför den här operationen som jag gjorde vid förra operationen för då va jag nervös, eller rättare sagt så va jag skräckslagen..!!
Längtar tills allt e över, tills operationen e klar å jag återhämtad å pigg så jag kan börja leva ett normalt liv igen!!
Jag har ju känt mig så ledsen den senaste tiden vilket kanske e fullt förståligt, man kanske får va ledsen mm när man e sjuk... :-/
Sen den här förbannade fot å benvärken, den gör mig tokig.. :-(
I dag gick jag hem från stallet men kom knappt hem pga att de gjorde så jäkla ont.. å inte finns de nåt man kan göra åt de heller utan de e bara att be till alla högre makter som finns att de i alla fall inte blir sämre..
I dag har jag ridit min fina tjej :-)
Nog för att jag e partisk men hur cool 3-åring kan man ha.. hon e verkligen underbar å passar mig perfekt :-)
De e verkligen kul nu när hon får sättas igång igen, de har jag längtat jättemycket efter!!
Enligt ordination från veterinären så ska jag skritta henne 1-3 veckor innan de e dags att lägga in några travsteg, jag längtar så tills jag (Gaya oxå såklart) e mycket piggare så vi kan rida som "normala" människor igen!!
Nu ska jag försöka sova, om de går... jag har nästan aldrig problem att somna utan de gör jag för de mesta så fort huvudet landat på kudden så natti natti å som vanligt så avslutar jag med lite kloka ord :-)
Må så gott fina vänner!!



Presentation

Fråga mig...

1 besvarad fråga

Översätt

Diverse

Titta in....

Matbloggstoppen

Länk

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25 26
27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards