Alla inlägg den 30 november 2016

Av Annica - 30 november 2016 00:22

Då va de dags igen då..
Läkarbesök i morgon... :-/
Tycker inte om dessa läkarbesök, e alltid orolig inför dom å provsvaren från proverna jag tog i dag... e livrädd för att cancermarkören har gått upp.. då vet jag inte vad jag tar mig till för jag orkar inte göra denna resa en gång till... så var snälla å be till alla högre makter som finns att provsvaren e bra..
I morgon ska vi oxå gå igenom de som måste göras med mina bröst... känner inte alls för att operera mig men vad har jag för val, som jag skrev förut så e de liksom kniven mot strupen :-/
Jag ska även prata med min läkare om min neuropati för den har ju inte blivit bättre utan tvärtom, jag har fått ökad smärta i fötterna å benen å jag fattar inte varför de inte ger sig nån gång, blir de inte bättre snart så blir jag tokig för de gör så ont :-(
De e nog inte många som vet hur jag egentligen mår.. den här bedrövliga smärtan som känns som knivar som skär upp genom mina fötter å upp genom benen... å de e bara ett av alla mina problem jag fått sedan jag blev sjuk.. vissa problem skriver jag inte ut här, dom e lite för privata ;-)
Å sen denna enorma tröttheten.. jag skulle lätt kunna sova nästan dygnet runt.. jag ligger fortfarande lågt i både hb å erytrocyter... kanske tar tid innan de blir bättre.. jag vet inte... de känns som att jag skulle ha sprungit ett maratonlopp varje dag.. minsta lilla ansträngning e jätte jobbig för mig..
En vän sa till mig häromdagen att hon trodde jag mådde bra nu för att jag inte hade berättat detta men vad hjälper de mig om jag gnäller å jämrar mig, jag mår ju inte bättre av de..
På torsdag e de dags för behandling igen.. helt urtrist e de att va där å bara sitta å vänta på att medicinen gått in klart men nu när de bara e en medicin så e de ju som en fis i rymden i jämförelse mot alla jag fick förut å alla timmar de tog, de va riktigt jobbigt..!
Den här gången har jag Emla plåster jag kan sätta på min port-a-cat så de inte gör så ont när dom sätter in droppet där, förra gången gjorde de bedrövligt ont...
Den e lite snubbig att ha port-a-caten för ibland om de ex kliar där den sitter å jag inte tänker på att den e där å kliar på som vanligt så känner jag slangen som går från den å jag känner även hur slangen rör sig, e lite snubbigt faktiskt..
Från de ena till de andra så hade vi en spolbil hemma i dag då vi har haft problem med avloppet i köket som tyvärr bara blev värre å värre så i dag fick experterna komma å spola rent å de blev så bra så, nu funkar de kanon :-)
Nu ska jag försöka sova lite innan doktorn i morgon så natti natti alla goa människor :-))



Presentation

Fråga mig...

1 besvarad fråga

Översätt

Diverse

Titta in....

Matbloggstoppen

Länk

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25 26
27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards