Alla inlägg den 5 december 2016

Av Annica - 5 december 2016 01:05

Häromdagen pratade jag med en av mina vänner å vi kom in på min sjukdom å vilka mediciner jag fått, behandlingarna mm...
Å jag kan ju säga som så att de e en väldans tur att vi inte pratar / träffas för ofta för då skulle de kunna va stor risk att Stefan typ lägger henne under en sten i skogen å låter henne ligga där å fundera...
Å nu undrar ni ju såklart vad som retat upp oss så mycket eller rättare sagt vad som retat upp Stefan så pass mycket..??
Jo, min vän tyckte att jag hade hanterat min sjukdom fel..!!!!
Jag har misskött min kropp pga att jag låtit mig bli behandlad av cellgifter å alla andra typ 10000 mediciner jag får... jag skulle enligt henne ha sagt nej till alla behandlingarna å behandlat mig med örter...
Enligt henne så har jag nu förstört min kropp då cellgifterna inte ger sig på bara de sjuka utan dom "förstör" ju allt dom stöter på under resans gång fram till tumörerna å de visste jag ju redan innan men enligt henne skulle jag avstått skolmedicinen å botat mig med örter plus att homeopatmedicin oxå skulle ha hjälpt till att botat de, sa hon... :-/
Jag blev uppriktigt sagt jäkligt ledsen å besviken då denna resan har varit superjobbig å jag har fått kämpa varenda dag..!!
Varenda dag sedan operationen har jag fått kämpa med biverkningarna från cellgifterna å dom andra medicinerna... jag har legat omkullslagen lääänge efter behandlingarna... jag har fått sitta på golvet å så fick Stefan hjälpa mig att duscha för att jag va för svag själv... jag hade 38 st tumörer varav vissa satt på stora kroppspulsådern.. jag har varit med om en mega stor operation.. som sagt så har jag verkligen fått kämpa å varenda dag har och är fortfarande en fight så när någon då kommer å dissar mig å mina behandlingar blev jag jätteledsen... :-(
Å Stefan blev ju arg som ett bi när hon nedvärderade mig gång på gång...
Likaså så berättade jag för min vän att min cancer e ärflig å att de e ca 80-90% risk att jag oxå får bröstcancer så de bästa e att operera bort brösten å få implantat men då såg hon ut som att jag va ett ufo..
Enligt henne så e de helt onödigt å de bästa jag kan göra e att börja med olika örter å sen fanns de nån "homeopatmänniska" som oxå tyckte att cellgifterna å bromsmedicinen va helt onödiga å dessutom så e de väldigt farliga mediciner å dom kommer enligt min vän inte stt göra mig frisk utan tvärtom, dom kommer förstöra mig mer än vad de kommer rädda mig... ex så har jag ju fått nervskador i fötterna å benen å enligt henne så hade jag ju aldrig fått de om jag sagt nej till skolmedicinen..
Jag kände mig kränkt, ledsen å rent ut sagt jäkligt bedrövlig.. :-(
Jag fattar inte att man kan göra å säga såna här saker till en som e sjuk å varje dag kämpar för att med tiden förhoppningsvis kunna komma tillbaka till de livet jag hade innan jag blev sjuk... jag tycker hennes beteende va de värsta jag någonsin hört... :-/ nu har jag ingenting emot örter mm, jag använder de ofta som ett komplement både till mig själv å mina djur vilket har fungerat bra men att säga nej till medicinen som ska rädda mitt liv å göra mig frisk de gör jag aldrig, jag skulle aldrig "gambla" så med mitt liv..
Jag tycker de va opassande å jäkligt dåligt att nästan "skälla ut mig" för att jag e så hemsk mot min kropp som tar cellgifter...
Jag frågade om hon hade opererat ut 38 st cancertumörer plus att jag ändå har en del kvar i mig som inte gick att operera bort men då svarade hon inte...
Jag har haft ett rent helvete sedan april månad så att då få höra att jag inte gjort nåt bra va fruktansvärt, jag blev sååå ledsen...
Jag tror inte de finns nån som förstår hur de e att ha en sån här sjukdom med dessa behandlingar, mm om man inte varit med om de själv.. sen är de ju inte enbart fysiskt, de tär ju enormt på en även psykiskt.. de ältar ju i mig hela jäkla tiden.. hela tiden finns de där som en fluga runt en sockerbit.. gnagande... tänkande... ligga sömnlös på nätterna pga alla tankar mm...
Så kom för fan inte å säg att jag skött detta fel, jag har kämpat med näbbar å klor mot denna jäkla sjukdom å de tänker jag fortsätta göra för jag ska bli frisk, med hjälp av skolmedicinen..!!!
Nu e jag trött så jag ska försöka sova igen men innan john blund kommer sätter jag in foto på Gayas 2:a advents firande i dag med sin alldeles egna adventsljusstake, fint va..??!!
Natti natti alla vänner :-))


Presentation

Fråga mig...

1 besvarad fråga

Översätt

Diverse

Titta in....

Matbloggstoppen

Länk

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11
12 13
14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards