Alla inlägg den 10 december 2016

Av Annica - 10 december 2016 00:52

Ja, som rubriken lyder så e de viktigt att man kan skingra tankarna när man går igenom en sån här skit dålig "resa"... :-/
Jag har några olika saker som e mina "skingra tankar saker".. som ex min fina häst :-)
När jag e med henne så glömmer jag bort den hemska demonen jag har i mig, jag brukar kalla de de i stället för att säga att jag har cancer för vissa dagar gör de ont i mig bara genom att säga ordet.. de e ett sånt enormt ångestladdat ord...
När jag e med Gaya så kan jag vara vem å hur som helst för Gaya tycker om mig likadant oavsett om jag harhår eller ej mm, djur dömer ju inte vilket e en väldigt fin gåva :-)
Likaså när jag e med Tyson å katterna, då kan jag släppa allt å bara vara jag, oavsett om jag både mår å ser sjuk ut, djuren dömer ju aldrig...
En annan skingra tankarna sak e när jag gör mina julkulor :-) både dom stora å små...
Jag gör ju vanliga julkulor, personliga julkulor där köparen själv får välja text på dom mm plus att jag även gör juliga örhängen vilket jag tycker e jätte roligt att pyssla med :-)
När jag sitter å gör alla beställningarna så glömmer jag bort mitt "riktiga" liv där jag eg e sjuk i spridd äggstockscancer... så säger läkarna att min diagnos heter men eftersom "spridningen" har blivit bättre så borde jag kanske snart kunna utelämna ordet "spridd"...
När jag sitter å gör mina örhängen å julkulor så har jag inte cancer utan då känner jag mig som en helt vanlig människa, så som jag va innan jag blev sjuk fast eg så vet vi ju inte hur länge jag hade demonen i mig innan de märktes några symptom men med tanke på antalet tumörer så tror läkarna att jag hade haft de ett tag...
Så göra mina julkulor å örhängen e ett av mina andra skingra tankarna pyssel å de fungerar faktiskt bra :-)
Jag gjorde ju kulor förra året oxå så långt innan jag började i år började de strömma in beställningar å nu med facit i handen så e jag superglad över att jag faktiskt piggnat på mig :-)
Nu ska jag försöka sova igen så jag e pigg som en mört när jag i morgon ska rida med min fina vän :-)
Avslutar med bilder på julkulorna å örhängena å om någon vill ha mer info/beställa så maila mig på:
dartan94@gmail.com.
Natti natti alla vänner :-))

Presentation

Fråga mig...

1 besvarad fråga

Översätt

Diverse

Titta in....

Matbloggstoppen

Länk

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11
12 13
14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards