Alla inlägg den 30 december 2016

Av Annica - 30 december 2016 00:04

För er som följer mig så vet ni ju att de e väldigt ovanligt att de går flera dagar mellan mina blogginlägg.. som de gjort nu... men jag har mått så himla dåligt... :-(
De började redan i söndags med att jag blev jätte illamående under ridturen så mitt kära ridsällskap Cornelia nästan fick se mig spy från hästryggen men som tur va lugnade de ner sig å jag blev bättre... tills jag kom hem då halv dog jag å somnade så fort kroppen hamnade i soffan... jag som va så glad å hade haft min nya julklapp Actionkameran på under ridturen å även under en galopp (jag lägger in en snutt i morgon) orkade inte ens titta på vad jag spelat in.. :-(
I måndags va jag så trött å somnade vart å hur jag än satte mig... :-/
I tisdags pallrade jag mig ner till Gaya å borstade, pysslade mm medans Stefan skodde henne å de e väl helt otroligt vilket kanonpsyke min fina häst har.. hon e 3 år å rör inte en fena när hon skos :-) när vi va till Ultuna så sa veterinären en klok sak, hon sa att din häst har inte bara ett super psyke utan hon e väldigt vacker oxå å de blev jag glad över :-D för att återgå till när jag pysslade med Gaya å Stefan skodde så hade jag sån enorm fot å benvärk så jag nästan blev fundersam om jag fått tillbaka mina bägge cellgifter när jag fick behandling sist... hem till soffan å sussa...
I går skulle Stefan å jag in på mellandagsrean å göra kläd fynd men efter bara ett par affärer blev jag kallsvettig, yr mm så jag gick å satte mig i bilen fick Stefan gå in på CityGross å handla de viktigaste vi behövde å sen hem med mig å lika igen, hann knappt lägga mig innan jag sov... fast den här gången vad de lite annorlunda när jag vaknade mot kvällen, min cellgiftsutlösta kroppsvärk va 1000 ggr värre å inga smärtstillande hjälpte å då kan jag ju säga att mina smärtstillande inte e nå låga fis piller utan jag har de starkaste man kan ha... jag somnade vid 21.00 å vaknade i dag strax efter 14.00..
17 timmar sov jag..!!!
Men allvarligt...
Å inte ens blev jag vacker heller av min Törnrosa sömn... ;-)
Nu i kväll har jag faktiskt ätit mat för första gången sedan i måndags :-)
Jag åt mannagrynsgröt å mums va smaskigt de va, de va första gången på dom senaste dagarna som de faktiskt va riktigt gott att äta :-)
Fast jag vet eg inte vad de har varit för fel på mig, om jag haft nån släng av influensa, eller om de e sviterna sedan behandlingarna å operation mm eller om skiten har spridit sig ännu mera nu.. har jag fått cancer överallt nu eller..??!!
Som cancersjuk blir man ganska paranoid å livrädd för att minsta lilla förändring e ny cancer... :-/
Kanske e ganska förståligt...
Nu ska jag sova igen så får vi se om jag orkar följa med Stefan in till stan i morgon å handla nyårsmat så jag avslutar med lite julbilder på bla kulorna vi har i våran gran mm...
Natti natti alla vänner å håll era tummar å tår att de bara e en släng av flunsan å inget annat... :-))


Presentation

Fråga mig...

1 besvarad fråga

Översätt

Diverse

Titta in....

Matbloggstoppen

Länk

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11
12 13
14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards