Alla inlägg den 13 januari 2017

Av Annica - 13 januari 2017 00:24

I dag va de dags för behandling igen å de e verkligen inge roligt alls... man blir liksom påmind om att jag faktiskt har cancer... :-/ kan ni förstå att jag e sjuk... jag kan inte de.. trots att de gått över 6 månader så har jag inte fattat de ännu..
Cancer..
De e ju sånt som andra får, de drabbar ju aldrig en själv men tydligen så gjorde de de.. :-(
Jag har ledsnat totalt på att vara sjuk.. orkar inte med den här jäkla stressen som e hela tiden med cancermarkören som nu stigit igen å ett par bröst som bara väntar på att oxå bli sjuka... e de därför min markör har gått upp, har de kommit i brösten nu oxå... livrädd e jag... fick akut tid till mammografi på måndag...
Vad händer om de e cancer där oxå... då tar jag nog alla tabletter jag har å gör smärtan kort... vet att man inte ska prata så men de e ju så jag känner :-(
Jag undrar vad all denna oro gör med mitt psyke... hur mycket ska man orka innan kroppen å knoppen fått nog, jag e så trött både mentalt å kroppsligt så ärligt talat vet jag inte hur länge de dröjer innan kropp å knopp klappar ihop.. :-(
Nervositeten e enorm å hänger över mig hela jäkla tiden..
Gråtmild e jag oxå... gråter för minsta lilla... har inte gått en endaste dag nu på senaste tiden utan att jag klappat ihop å bölat som en unge å de e ju så olikt mig, jag e ju en stark tjej med mycket skinn på näsan men de verkar sjukdomen ha tagit ifrån mig.
Just nu vill jag inte göra nånting förutom att bara ligga i sängen, allt e så jobbigt.. e så jäkla orolig över vad mammografin ska visa.. tänk om jag även fått där, ärligt talat så vet jag inte vad jag gör då, jag orkar inte mer... :-/
Behandlingen i dag gick i alla fall bra, jag har ju fått plåster jag ska sätta över min port a cat ett par timmar innan pga att de gör så jäkla ont när dom sticker i porten men med plåstret känns de absolut noll, superbra e de!
Jag behöver inge leg med mig till onkologen längre, alla vet både mitt namn å personnr, har även fått en egen liten hörna på onkologiska dagvårdsavdelningen ;-)
Har fått tid till Onkogenetiska mottagningen i februari för mer utredning...
Från de ena till de andra så funderar jag på om vi skulle ta å åka på nå spa eller liknande.. känns som att jag skulle behöva nåt sånt.. Stefan oxå.. livet e inte lätt för han heller :-(
Nu ska jag försöka sova så jag avslutar med en bild från behandlingen i dag å en sak måste ni ju alla hålla med om.. visst e jag duktig på att "sätta på mig ansiktet"..? Jag ser ju glad ut i alla fall...
Kram till er alla :-))


Presentation

Fråga mig...

1 besvarad fråga

Översätt

Diverse

Titta in....

Matbloggstoppen

Länk

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards