Direktlänk till inlägg 14 januari 2017

Julen varar än till påska... eller..??!!

Av Annica - 14 januari 2017 00:08

I dag e de ju 20:e Knut å då ska julen ut.. tyvärr... :-(
Jag älskar ju allt som har med julen att göra så för min del skulle julen kunna få vara lite längre än vad den är... man lägger ju ner så mycket energi med julsaker, gardiner mm för så kort tid.. nästa år ska vi ta fram julsakerna tidigare än vad vi brukar så man hinner njuta lite av julens mys.
Här hemma har jag plockat bort all jul, bytt gardiner, tvättat fönster mm, allt e borta förutom granen som vi ska ta ner under helgen... vi har visserligen lite jul kvar i datarummet men där e både julgardinerna å stjärnorna ljusa å jag väntar ju på dom nya gardinerna jag beställt för de känns inte som nån större ide att ta ner å byta gardiner bara för några dagar.. nej roligare kan jag ha med den energin jag har.. förhoppningsvis kommer gardinerna på måndag :-)
Ang gardiner så ska jag ta å beställa nya vintergardiner till sovrummet å nya sommargardiner till köket men funderar på å avvakta med köksgardinerna till i vår, kanske kommer nyheter med mycket finare gardiner längre fram...
I sovrummet har vi vita väggar å svarta möbler så dit har jag spanat in några gardiner som går åt de mörkare hållet...
E de nåt jag har tics på så e de gardiner å dukar... man kan aldrig ha för många gardiner eller dukar ;-)
Jag har julgardiner, vintergardiner, vårgardiner, sommargardiner å höstgardiner.. med andra ord så har jag nog nån slags gardinfettisch.. ;-)
Från de ena till de andra så åkte jag in till stan i dag för att gå på Apoteket å hämta ut min medicin som jag skulle ta sista av i kväll... när jag väl kom in till stan så började jag med att göra lite ärenden, åkte till ÖB å köpte en smockfull varukorg med tuggben mm åt Tyson så glad i hågen åt mina fynd så åkte jag sen hem å när jag kliver in genom dörren hemma så frågar Stefan vart medicinen e jag skulle hämta ut... SHIT PITT..!!!!!!
Den glömde jag ju... :-/ de va ju därför jag åkte in till stan... suck... får åka in i helgen igen då.. ;-/
Nu ska jag sova så jag orkar rida i morgon så jag avslutar med bild på nya gardinerna som e "roll-up" gardiner till datarummet å även ett foto på sängen, sängborden, byrån mm e samma serie men jag sätter bara in på sängstommen.
Natti natti alla vänner :-))



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 17 september 2019 19:59

Nu va de vääldigt länge sedan jag skrev nåt här.. Så vad har hänt sedan sist..? Jo, en hel del.. Jag opererade ju nyckelbenet i december plus att dom fick ta ben från höften å dom båda har läkt jättebra :) Gaya skar ju upp hela sitt knä i januari å d...

Av Annica - 26 november 2018 23:42

Nu har de gått 4 veckor sedan bästaste Tyson lämnade oss å saknaden å hålet i mitt hjärta e så stort.. hela hjärtat e trasigt.. :-( Men de börjar läka! Tack vare en sån fin pojke som heter Lappland Dream Nitro, alias "Hasse"! En supergo å trevli...

Av Annica - 31 oktober 2018 22:55

I söndags hände de som aldrig fick hända.. Vår finaste, bästaste å älskade Tyson lämnade oss å blev en ängel.. :-( Han blev akut sjuk på morgonen så de fanns tyvärr inget annat att göra än att låta honom somna in.. De här e absolut en av de värsta sa...

Av Annica - 22 juni 2018 00:15

Förra veckan var jag på återbesök på ortopeden å fick träffa en som e expert på nyckelbensfrakturer å summa summarum så läker inte min fraktur, den har inte läkt ett smack trots att de gått ca 6 månader.. :-/ Förmodligen så beror de på att jag e st...

Av Annica - 24 maj 2018 23:48


I dag ringde min ortopedläkare med svaret på datortomografin som jag för nån vecka sedan gjorde å de va lite blandad kompott.. Trots att de har gått 5 månader sedan jag bröt nyckelbenet så har de inte läkt.. enligt röntgen så fanns de inga tecken p...

Presentation

Fråga mig...

1 besvarad fråga

Översätt

Diverse

Titta in....

Matbloggstoppen

Länk

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards