Alla inlägg den 22 januari 2017

Av Annica - 22 januari 2017 00:36

Nu e de många dagar sedan jag bloggade å för er som följer mig så vet ni ju att detta inte hör till vanligheterna med att jag inte bloggar på ca 1 vecka men jag har fått nåt skit i kroppen å har känt mig hängig, jätteont i halsen plus att jag e så trött så jag nästan kan somna stående...
E väl eg inte så konstigt med tanke på allt jag har varit med om nu under de senaste halvåret... :-/
Hur som så e mina prover ok.. cancermarkören e fortfarande lite väl hög så jag ska ta nya prover under veckan som kommer men skulle de vara som så att den fortsätter stiga så kan de tyvärr betyda att jag måste börja med cellgifter igen å de vill jag inte, jag gör vad som helst för att slippa dom... :-(
En sak som skrämmer mig med cancern e att dom flesta lyckas få bort eller åtminstone att dom lyckas bromsa den första året å sen inom en 5-års period e de över 80% risk för återfall å utav dom som får återfall överlever 4 av 10...
DE SKRÄMMER MIG REJÄLT..!!!
Jag e livrädd för att min kropp inte ska klara detta.. :-(
tänk om cancern vinner... jag vet att man inte ska tänka så men de e inte så himla lätt att alltid tänka positivt när läkarna mm berättar om dessa återfall, prognoser mm...
Från de ena till de andra så flyttade jag å Gaya till ett annat stall i onsdags å med tanke på bla min sjukdom så önskar jag att jag hade gjort de tidigare..!
Jag har ju tänkt på de senaste året men väntat på de rätta å när de kom så va de inget att tänka på :-)
De e nära så när jag blir frisk tänkte jag försöka cykla, de finns ridbana plus att de även finns bra ridvägar men de bästa av allt e att jag bara behöver komma å rida, jag slipper in å utsläpp, fodringar, mockning mm å kan lägga den lilla energin jag har på Gaya i stället :-)
Eg skulle jag gjort detta redan när jag blev sjuk så Stefan hade sluppit mocka mm men då fanns de ingen plats...
Gaya verkar trivas bra, har fått 4 st nya hagkompisar :-)
Nu ska jag sussa å hoppas att halsen mår bättre i morgon, natti natti :-))



Presentation

Fråga mig...

1 besvarad fråga

Översätt

Diverse

Titta in....

Matbloggstoppen

Länk

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards