Direktlänk till inlägg 4 februari 2017

Behandling nr 13...

Av Annica - 4 februari 2017 00:16

I går va de dags igen för behandling, min 13:e...
De gick bra, tiden brukar gå fort å denna går ju betydligt fortare än vad den i somras gjorde, den tog tid den...
Man får alltid fika å jag brukar ta choklad plus nåt att tugga på :-)
Sköterskan å jag pratade lite om biverkningarna å dom har blivit värre för mig nu dom senaste gångerna... har såna enorma sår i munnen å på tungan så bara att borsta tänderna e en mardröm för mig plus att jag blöder så mycket i munnen å just blödningar e en av dom biverkningarna man kan få av den här medicinen å speciellt brukar man få blödningar i tarmsystemet å magen å nu när de börjat så e läkarna rädda att de ska dyka upp i magen oxå för de e inge bra, de e jättefarligt... :-/
Tyvärr så ger även den här medicinen ben å kroppsvärk så just nu värker de ganska bra i mig :-/
Vi pratade även om min tumörmarkör som gått upp å nu e den högt över gränsen... får se vad läkaren vill göra... e rädd inför nästa läkarbesök..
Livrädd för nästa steg...
Funderar på om jag ska börja med mina örter igen å chagan, bara de att jag nästan kräks av chagans smak..
Finns även en speciell olja som sägs slå ut tumörer som jag funderar på att prova, den e eg förbjuden i Sverige så jag tänker inte skriva vad den heter men e ganska säker på att många utav er vet vilken olja de e jag menar... ;-)
Från de ena till de andra så har Gaya å jag börjat utforska skogen å jösses vilken stor skog med miljoner med olika stigar så där kommer vi nog garanterat rida vilse nån gång ;-) har även hittat en väg som såg rolig ut så den tänkte jag följa å kolla vart jag hamnar men då lär jag nog ha ridsällskap för säkerhets skull ;-)
När jag stod på Frötuna så red jag alltid med sällskap å hade ridit ut själv endast 1 gång å de va i somras när hon va trött men nu i nya stallet så e vi ju bara 5 hästar å 4 ägare å då e de inte alltid lika lätt att få sällskap så jag bestämde mig för att de skulle gå bra att rida ut själv å de har de verkligen gjort :-) hon e duktigare här å står blixtstilla när jag ska upp å rör inte ett hårstrå förrens jag säger att hon får gå, jätteduktig e hon!!
Ridbanan e lite isig just nu å jag längtar tills de e borta så jag kan börja träna för min mentor igen så ska väl Gaya å jag lära oss nåt oxå ;-)
De e så fantastiskt skönt att slippa all stallskötsel å de går ju så mycket fortare allting, när jag kommer till stallet tar jag in Gaya, sadlar å rider å sen släpper ut så e jag klar, just ja, fyller vatten i hagen gör jag vid behov men de e ju en fis i rymden ;-)
En annan sak jag tänkt på e att Gaya har ju alltid varit lite svullen i benen hit å dit å jag har kliat mitt hår så de nästan blivit grått utan någon förklaring å hon e ju tom genomgången på Ultuna utan att dom hittade nåt men svullnaderna har hållt sig kvar...
MEN....
När hon flyttade försvann det!!!
Ingen svullnad alls utan rena torra ben :-) så de måste ha varit nåt hon va lite känslig mot på Frötuna.. man vet ju aldrig vad dom hittar på å peta i sig...
Nu ska jag snart sussa så jag avslutar med att bjuda på ett foto från behandlingen i går (mycket hår jag fått va..??!!) :-))

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 17 september 2019 19:59

Nu va de vääldigt länge sedan jag skrev nåt här.. Så vad har hänt sedan sist..? Jo, en hel del.. Jag opererade ju nyckelbenet i december plus att dom fick ta ben från höften å dom båda har läkt jättebra :) Gaya skar ju upp hela sitt knä i januari å d...

Av Annica - 26 november 2018 23:42

Nu har de gått 4 veckor sedan bästaste Tyson lämnade oss å saknaden å hålet i mitt hjärta e så stort.. hela hjärtat e trasigt.. :-( Men de börjar läka! Tack vare en sån fin pojke som heter Lappland Dream Nitro, alias "Hasse"! En supergo å trevli...

Av Annica - 31 oktober 2018 22:55

I söndags hände de som aldrig fick hända.. Vår finaste, bästaste å älskade Tyson lämnade oss å blev en ängel.. :-( Han blev akut sjuk på morgonen så de fanns tyvärr inget annat att göra än att låta honom somna in.. De här e absolut en av de värsta sa...

Av Annica - 22 juni 2018 00:15

Förra veckan var jag på återbesök på ortopeden å fick träffa en som e expert på nyckelbensfrakturer å summa summarum så läker inte min fraktur, den har inte läkt ett smack trots att de gått ca 6 månader.. :-/ Förmodligen så beror de på att jag e st...

Av Annica - 24 maj 2018 23:48


I dag ringde min ortopedläkare med svaret på datortomografin som jag för nån vecka sedan gjorde å de va lite blandad kompott.. Trots att de har gått 5 månader sedan jag bröt nyckelbenet så har de inte läkt.. enligt röntgen så fanns de inga tecken p...

Presentation

Fråga mig...

1 besvarad fråga

Översätt

Diverse

Titta in....

Matbloggstoppen

Länk

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards