Alla inlägg den 13 februari 2017

Av Annica - 13 februari 2017 00:24

Här rullar dagarna på... händer så mycket så jag har haft inte orken att blogga varje dag just men gör de så ofta jag orkar...
På torsdag veckan som kommer får vi fiber inklopplat, på fredagen ska jag till Onkogenetiska för utvärdering mm ang min bröstoperation, å veckan efter de e de dags för provtagning, röntgen, läkarbesök å behandling...
E väldigt less på detta nu med dessa provsvar... att gå mellan hopp å förtvivlan hela tiden... de sliter på kropp å knopp... jag e så trött jämt å fick jag bestämma skulle jag kunna sova dygnet runt...
Jag e rädd inför proverna, röntgen å läkarbesöket eftersom min tumörmarkör har gått upp plus att jag både känner å ser tumören vid nyckelbenet, så mycket har den växt på så kort tid... de skrämmer mig :-/
Plus att jag fått tillbaka samma ryggsmärta som jag hade när dom hittade alla tumörerna och så har de senaste veckorna uppkommit en konstig smärta långt ner i magen.. de gör mig riktigt rädd...
Jag pratade med "min" sköterska å hon tror jag gått in i den välkända väggen... e tydligen nästan mer regel än undantag att man under en sån här resa gör de, även väldigt vanligt att sambo/familjemedlemmar gör det samma...
Tänk om jag behöver cellgifter igen.. jag orkar inte de.. vill inte... har ju precis fått tillbaka håret oxå... :-/
Från de ena till de andra så har Gaya de bra :-)
Hon mår bra hos sina nya kompisar å vi fortsätter upptäckandet med nya ridvägarna å i morgon ska jag prova rida en slinga som e belyst, dvs e ju superlyxigt att kunna rida en belyst slinga i skogen när de e becksvart ute :-D
Jag längtar tills isen på ridbanan e borta.. i veckan som kommer ska vi åka till ridhus å de ska bli jättekul :-)
Hoppas jag i alla fall för e jag för trött å inte har kraften så blir de inget ridhus.. :-(
I dag har Stefan å jag varit på äventyr å bla tittat på rockor :-) supercoola e dom verkligen!!!
Vilka vackra å mystiska djur!!!
Hade jag en pool till akvarium skulle jag skaffa såna eller så stänger jag av en bit av sjön så får dom bo där ;-)
De skulle ju va nåt de inför sommarens badgäster ;-)
Nu ska jag sova, i morgon ska jag åka å rida min fina häst medans Stefan ska mocka ur å plocka bort de sista från Frötuna, ska bli skönt när de e klart å ur världen..
Jag avslutar med ett ganska bisarrt foto, de e på en av mina 4 doseringstillfällen... de som e på bilden äter jag morgon å kväll å dom övriga 2 tillfällena e som tur är inte riktigt lika många tabletter... :-/
Men jag tycker att de jag har i handen som bara e min kvällsdos skulle kunna räcka en vecka... :-(
Mediciner i all ära, dom hjälper ju mig att må bättre men endast på just de dom e avsedda för, de man lätt glömmer bort e ju alla hemska biverkningarna.. när läkaren berättar om biverkningarna så börjar man ju fundera vad man eg stoppar i sig..
Ja, ja... nu kommer John Blund så natti natti alla :-))

Presentation

Fråga mig...

1 besvarad fråga

Översätt

Diverse

Titta in....

Matbloggstoppen

Länk

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards