Direktlänk till inlägg 23 februari 2017

Inge kul nu...

Av Annica - 23 februari 2017 00:28

De e dåligt med bloggandet här nuförtiden... har varit så mycket annat så har inte haft ro till att sätta mig ner å skriva men nu ska jag göra ett försök innan John Blund kommer å kidnappar mig...
För att gå rakt på sak så e skiten tillbaka i mig igen... :-(
Cancermarkören stiger å tumören växer tydligen...
Vet inte riktigt vad som kommer hända nu...
Jag gjorde ny röntgen i går som läkaren väntar svar på men tyvärr tar de nog några dagar innan svaret kommer... har de spridit sig till fler ställen blir de med all sannolikhet cellgifter igen men e de "bara" den tumören så opererar dom bort den eller strålar den alt både och...
Jag tog nya prover i går å markören har nästan fördubblat sig på mindre än 3 veckor.. :-/
I dag va de läkarbesök... inget roligt läkarbesök...
I morgon e de dags för behandling igen... inte för att jag eg vet varför för den verkar ju inte hjälpa nånting...
Jag e sååå jäkla less på detta nu... varför tar de aldrig slut...
De känns som att så fort jag får nåt positivt så dras mattan undan för mig igen å jag har ledsnat nåt så förjävligt på detta nu... de räcker nu..!
Nånting som skrämmer mig e ju de faktumet att skiten e tillbaka igen, hur mycket går att behandla, kommer de sprida sig ännu mera, kommer skiten ta mitt liv... de e jag rädd för... jag vill inte lämna allt detta, jag har ju så mycket kvar att göra...
Håll era tummar å tår å hoppas på ett mirakel att röntgen inte visar på nån spridning..!
Jag har haft så ont i huvudet i dag.. kanske inte e så konstigt med tanke på allt som händer just nu.. :-/
För att prata om nånting roligare så mår Gaya bra å verkar trivas med sina nya vänner :-)
Tyson har haft de jätte jobbigt senaste tiden pga nån löptik...
Han har inte ätit på ca 1 vecka förutom sina tuggben, han vankar fram å tillbaka hela dagarna, sitter å piper vid dörren mm... de e flera dagar sedan han sov så när detta e över kommer han nog sova 1 vecka lilla stackars vovven :-(
Så här i efterhand så ångrar jag mig att vi aldrig kastrerade honom för han har de ju verkligen ur jobbigt... nu fyller han ju 11 år om ett par veckor så att lägga honom på operationsbordet för en kastrering nu vill jag inte göra...
Nu ska jag sova så jag avslutar med lite kloka ord å foto på min bästa vän..
natti natti alla där ute :-))




 
 
Ingen bild

Susanne Wester

26 februari 2017 23:50

Du kommer att klara alla utmaningar du utsätts för, du är en stark person.
Om du vill prata med någon som inte är så nära dig så hör gärna av dig, jag pratar gärna om hästar, hundar eller vad du vill.
Har också en Tyson, rottweiler som blev 12 år nu i januari.
Som sagt, hör gärna av dig om du orkar, vi bor inte så långt ifrån varann, vi handlar på samma hööks affär 😊
Hälsningar Susanne Wester

Annica

2 mars 2017 22:02

Tack snälla för dina fina ord :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 17 september 2019 19:59

Nu va de vääldigt länge sedan jag skrev nåt här.. Så vad har hänt sedan sist..? Jo, en hel del.. Jag opererade ju nyckelbenet i december plus att dom fick ta ben från höften å dom båda har läkt jättebra :) Gaya skar ju upp hela sitt knä i januari å d...

Av Annica - 26 november 2018 23:42

Nu har de gått 4 veckor sedan bästaste Tyson lämnade oss å saknaden å hålet i mitt hjärta e så stort.. hela hjärtat e trasigt.. :-( Men de börjar läka! Tack vare en sån fin pojke som heter Lappland Dream Nitro, alias "Hasse"! En supergo å trevli...

Av Annica - 31 oktober 2018 22:55

I söndags hände de som aldrig fick hända.. Vår finaste, bästaste å älskade Tyson lämnade oss å blev en ängel.. :-( Han blev akut sjuk på morgonen så de fanns tyvärr inget annat att göra än att låta honom somna in.. De här e absolut en av de värsta sa...

Av Annica - 22 juni 2018 00:15

Förra veckan var jag på återbesök på ortopeden å fick träffa en som e expert på nyckelbensfrakturer å summa summarum så läker inte min fraktur, den har inte läkt ett smack trots att de gått ca 6 månader.. :-/ Förmodligen så beror de på att jag e st...

Av Annica - 24 maj 2018 23:48


I dag ringde min ortopedläkare med svaret på datortomografin som jag för nån vecka sedan gjorde å de va lite blandad kompott.. Trots att de har gått 5 månader sedan jag bröt nyckelbenet så har de inte läkt.. enligt röntgen så fanns de inga tecken p...

Presentation

Fråga mig...

1 besvarad fråga

Översätt

Diverse

Titta in....

Matbloggstoppen

Länk

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards