Direktlänk till inlägg 3 mars 2017

Väntans tider... :-/

Av Annica - 3 mars 2017 23:55

Finns de nå värre än väntans tider... 

Bara vänta, vänta, vänta å åter vänta.. e så jäkla frustrerande :-/ 
Hur lång tid kan de eg ta..? 
Känns som att jag har väntat en hel evighet nu fast de bara e 10 dagar...
Nu över helgen lär de ju inte heller hända nåt så tidigast måndag kommer jag få svar... fattar inte att de kan ta sån tid att få svaret... 
Röntgensvaret... 
De e ju de som e avgörande för vad som nu ska hända med mig.. :-/ 
Känns lite sisådär... e jättenervös över svaret.. :-( 
Fast jag börjar bli van nu, med att vara nervös.. var tredje vecka å månad e jag ju alltid supernervös inför prover, läkarbesök å röntgen.. 
De e som att jag just nu lever 3 veckor i taget.. 
Vecka 1 å 2 känns de ok men när de sen närmar sig provtagning å läkarbesök vecka 3 så börjar oron å nervositeten komma igen.. e proverna bra å läkaren inte har nåt nytt att berätta så lever livet igen i dryga 2 veckor å så fortsätter de om å om igen men om proverna eller läkarbesöket gick dåligt så e dom närmsta dryga 2 veckorna ett enda stort orosmoln... som vid min förra provtagning å läkarbesök, de gick ju inte så bra så nu e tiden till nästa besök väldigt oroande å stressande.. 
Jag lever inte bara 3 veckor i taget utan även 3 månader i taget då jag röntgas var tredje månad.. 
Är röntgen utan anmärkning så kan jag vara "lugn" i 3 månader tills de e dags för nästa röntgen men finns de nå förändringar så ändrar sig allt... 
Så just nu e livet inge roligt alls... känns som att de inte e nån ide att planera nånting som e längre bort än 3 veckor, kan inte ens tänka å planera nåt inför sommaren då jag inte vet hur mitt liv e då... :-/ 
Jag vet att man eg inte ska tänka så här men som livet e just nu så e de ofrånkomligt... 
Från de ena till de andra så e Stefan mega förkyld :-( 
Jag har nu i kväll börjat bli konstig i näsan å ont i halsen å jag håller mina tummar å tår att de stannar där för mig för jag får inte bli sjuk!!
De tar så hårt på mig att bli sjuk så de vill jag verkligen inte bli.. :-/ 
Jag äter apelsiner, blåbär, grapefrukt å en massa andra nyttiga frukter å bär varje dag för att förhoppningsvis hålla alla elaka bassilusker borta :-) 
De vore inge kul för Gaya heller om jag blev sjuk för då får hon ju inte komma ut på roliga ridturer så jag håller mina tummar å tår att jag inte blir sjuk!! 
Nu ska jag snart sova så natti natti :-)) 


 
 
Ingen bild

Lena,Uppsala

4 mars 2017 09:34

Hej,Annica.Om du tycker att det är jobbigt att vänta på svar kan du gå in på mina vårdkontakter på nätet och läsa din journal.Mvh Lena.


Annica

4 mars 2017 10:49

De e de jag gör ca 100 gånger om dagen men de har inte kommit ännu... tack för din omtanke :-)

 
Ingen bild

Roya

6 mars 2017 00:46

Jag är född med väldigt komplicerat hjärtfel.jag känner exakt hur det känns att vänta. Men det som jag lärde mig är att vänta inte leva ditt liv och ta vara på varje sekund. Om du ler mot livet så kommer det att le tillbaka till dig.

Styrke kramar från Roya

Annica

6 mars 2017 23:09

De har du helt rätt i, tack för dina fina ord :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 17 september 2019 19:59

Nu va de vääldigt länge sedan jag skrev nåt här.. Så vad har hänt sedan sist..? Jo, en hel del.. Jag opererade ju nyckelbenet i december plus att dom fick ta ben från höften å dom båda har läkt jättebra :) Gaya skar ju upp hela sitt knä i januari å d...

Av Annica - 26 november 2018 23:42

Nu har de gått 4 veckor sedan bästaste Tyson lämnade oss å saknaden å hålet i mitt hjärta e så stort.. hela hjärtat e trasigt.. :-( Men de börjar läka! Tack vare en sån fin pojke som heter Lappland Dream Nitro, alias "Hasse"! En supergo å trevli...

Av Annica - 31 oktober 2018 22:55

I söndags hände de som aldrig fick hända.. Vår finaste, bästaste å älskade Tyson lämnade oss å blev en ängel.. :-( Han blev akut sjuk på morgonen så de fanns tyvärr inget annat att göra än att låta honom somna in.. De här e absolut en av de värsta sa...

Av Annica - 22 juni 2018 00:15

Förra veckan var jag på återbesök på ortopeden å fick träffa en som e expert på nyckelbensfrakturer å summa summarum så läker inte min fraktur, den har inte läkt ett smack trots att de gått ca 6 månader.. :-/ Förmodligen så beror de på att jag e st...

Av Annica - 24 maj 2018 23:48


I dag ringde min ortopedläkare med svaret på datortomografin som jag för nån vecka sedan gjorde å de va lite blandad kompott.. Trots att de har gått 5 månader sedan jag bröt nyckelbenet så har de inte läkt.. enligt röntgen så fanns de inga tecken p...

Presentation

Fråga mig...

1 besvarad fråga

Översätt

Diverse

Titta in....

Matbloggstoppen

Länk

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards