Direktlänk till inlägg 6 mars 2017

Sjuk, sjuk, sjukare...

Av Annica - 6 mars 2017 23:50

Nu har den fått mig oxå, den har tagit mig i sitt sjuka grepp... :-/
Dumma förkylning.. :-(
De började med att Stefan blev mega förkyld å några dagar senare slog den till hos mig oxå vilket jag hade bett till alla högre makter som finns för att slippa bli sjuk för varje gång jag är förkyld så brukar jag få så svårt med astman å många gånger så har inte min medicin hjälpt utan jag har fått åkt in för att få hjälp med astman.. nu har jag ju visserligen fått Betapred så jag har hemma å kan ta om jag blir dålig... men de e inte alltid Betapred hjälper... :-/
En annan sak som e jobbigt för mig när jag är förkyld är att jag börjar ju redan i underläge... de jag menar e att jag har ju inte samma kraft, ork mm som jag hade innan jag fick cancer så när jag blir förkyld blir de så mycket värre, de tar liksom hårdare på mig.. :-(
Pga att jag e så hängig så fick Gaya inte göra nånting alls i dag... jag hade tänkt att tömköra men kände direkt när jag började borsta mm att jag aldrig skulle palla med de så hon fick sig en mysig gosestund å en massa morötter i stället vilket va helt ok tyckte hon :-)
I förrgår red jag en skogsslinga helt själv å kan ni tänka er att jag faktiskt hittade runt å kom hem oxå :-)
De e stort för att vara mig med mitt lokalsinne ;-)
Senaste tiden har jag lagt in longering ca 1 dag i veckan å de har gått superbra, hon har varit jättefin!!
Självklart så tycker hon de e jobbigt om jag håller volten för liten men just nu håller vi på med att länga å minska volten på lina å de har gått super :-) släppte ut henne längst ut på linan över bommarna å de tyckte hon va kul :-)
Nog för att jag e partisk men jag e så jäkla stolt över henne, hon går verkligen från klarhet till klarhet å för att inte tala om hennes psyke, de e ju helt enormt, vilket kanon psyke!!
De e lite synd att jag missade drygt 6 månader efter operationen, behandlingar mm för jag hade gärna velat prova typ en walk & trott med henne nu i vår men jag e fortfarande inte tillräckligt stark för att orka åka iväg så jag hoppas jag mår bättre å orkar åka iväg till hösten!
När man har den här jäkla sjukdomen så blir man lite smått "dum i huvudet" å får "konstiga" tankar ang framtiden mm... jag e livrädd att planera nåt som e längre fram än 3 v resp 3 månader för om jag planerar in en massa roliga saker mm så kanske proverna eller röntgen visar på nåt skit å då måste jag ställa in allting så därför e jag super nojig över att planera in saker att göra framåt i tiden... jag vet att jag absolut inte ska tänka så här men de e skillnad på att veta en sak å sen göra de..
Pga att jag fått tillbaka skiten i lymfan så e jag jätte nojjig över att planera in saker framåt i tiden...
Tänk om röntgen visar på nå skit så jag måste börja med cellgifterna igen, då kan jag ju glömma allt med att planera in saker i framtiden, då blir de enbart de jag orkar med...
Så detta e svårt som 17... jag har försökt att hitta ett mellantankesätt men de verkar inte vara jag...
Jag har ett enormt kontrollbehov så att vara så här utlämnad i sjukdomens klor e super jobbigt för mig... men jag försöker, jag gör mitt bästa i alla fall..!
Nu ska jag sova så jag avslutar med lite kloka ord, natti natti :-))

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 17 september 2019 19:59

Nu va de vääldigt länge sedan jag skrev nåt här.. Så vad har hänt sedan sist..? Jo, en hel del.. Jag opererade ju nyckelbenet i december plus att dom fick ta ben från höften å dom båda har läkt jättebra :) Gaya skar ju upp hela sitt knä i januari å d...

Av Annica - 26 november 2018 23:42

Nu har de gått 4 veckor sedan bästaste Tyson lämnade oss å saknaden å hålet i mitt hjärta e så stort.. hela hjärtat e trasigt.. :-( Men de börjar läka! Tack vare en sån fin pojke som heter Lappland Dream Nitro, alias "Hasse"! En supergo å trevli...

Av Annica - 31 oktober 2018 22:55

I söndags hände de som aldrig fick hända.. Vår finaste, bästaste å älskade Tyson lämnade oss å blev en ängel.. :-( Han blev akut sjuk på morgonen så de fanns tyvärr inget annat att göra än att låta honom somna in.. De här e absolut en av de värsta sa...

Av Annica - 22 juni 2018 00:15

Förra veckan var jag på återbesök på ortopeden å fick träffa en som e expert på nyckelbensfrakturer å summa summarum så läker inte min fraktur, den har inte läkt ett smack trots att de gått ca 6 månader.. :-/ Förmodligen så beror de på att jag e st...

Av Annica - 24 maj 2018 23:48


I dag ringde min ortopedläkare med svaret på datortomografin som jag för nån vecka sedan gjorde å de va lite blandad kompott.. Trots att de har gått 5 månader sedan jag bröt nyckelbenet så har de inte läkt.. enligt röntgen så fanns de inga tecken p...

Presentation

Fråga mig...

1 besvarad fråga

Översätt

Diverse

Titta in....

Matbloggstoppen

Länk

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards