Direktlänk till inlägg 2 april 2017

Strålplanering...

Av Annica - 2 april 2017 21:04

I torsdags va de dags för det första besöket på strålbehandlingen å de gick väl ok...
Dock så kan jag ju inte direkt påstå att de e speciellt roligt att behöva vara på dessa ställen men vad har jag för val... :-/
De dom gjorde va att dom bla mätte ut vart jag ska strålas plus att dom tatuerade in 3 st prickar på mig så att dom vet hur dom ska ställa in maskinen "på" mig.
De e riktiga tatueringar dom gör men dom e såå enormt små så vet man inte om att dom e där så ser man dom inte ;-)
Jag tyckte jag kunde ha fått en större tatuering med nåt roligt motiv men dom gjorde tyvärr bara små prickar på de stället ;-)
Efter de så ville dom ha mig som fotomodell för då fotade dom prickarna mm men trots att jag ställde upp på moddellandet så va de ruskigt dåligt betalt, ingenting fick jag i arvode för att dom fick fota mina fina prickar mm ;-)
Pga att de e superviktigt att man ligger HELT stilla under strålningen så skulle dom ha gjutit en mask av mig men de gick inte alls de... de total vägrade jag...
Dom skulle ta ett stort plast sjok som dom värmer å sedan lägger på mitt ansikte, hals, axlar mm å formar efter mig men sånt går inte att göra på mig för då får jag panik å då kan dom ställa in strålningen för skulle jag få nåt sånt över mig får jag klaustrofobi å kolar vippen på en gång så då behövs ingen strålning... :-/
Jag lägger in foto på masken å en av mina mini tatueringar.
Pga att dom inte fick göra nån mask på mig så hade dom nån stor "kudde" som dom formade efter mig å under tiden jag låg där så sög dom ur luft ur kudden så den blev stenhård å formad efter mig så nu e den min kudde jag ska ligga i varje gång jag strålas så att jag verkligen ligger helt stilla!
Jag fick även göra en ny röntgen så att dom exakt vet hur de ser ut i mig å mina tumörer.
Strålningen börjar den 11/4 å kommer vara en gång om dagen varje dag i x antal veckor, förutom lördagar å söndagar.
Hur många veckor jag behöver strålas vet jag inte ännu utan de får jag reda på när första strålningen är..
Jag hoppas att de inte blir så enormt många för där jag ska strålas (vid nyckelbenet) har man så tunn hud så jag kommer kunna få "brännskador".. jag kommer få salva utskriven plus att Stefan har fixat Aloe Vera salva till mig å den ska tydligen vara jättebra!
Jag har fått så mycket info om så mycket så hjärnan snurrar på högvarv å jag har nog glömt hälften redan...
Hoppas verkligen att strålningen kommer att hjälpa för gör den inte de måste jag få cellgifter igen å de vill jag verkligen inte... skulle nästan göra vad som helst för att slippa de.. :-(
Så håll era tummar för mig att detta hjälper så att jag blir fri från den här jäkla sjukdomen nån gång... :-/
Nu ska jag titta på film så ha de bra alla :-))

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 17 september 2019 19:59

Nu va de vääldigt länge sedan jag skrev nåt här.. Så vad har hänt sedan sist..? Jo, en hel del.. Jag opererade ju nyckelbenet i december plus att dom fick ta ben från höften å dom båda har läkt jättebra :) Gaya skar ju upp hela sitt knä i januari å d...

Av Annica - 26 november 2018 23:42

Nu har de gått 4 veckor sedan bästaste Tyson lämnade oss å saknaden å hålet i mitt hjärta e så stort.. hela hjärtat e trasigt.. :-( Men de börjar läka! Tack vare en sån fin pojke som heter Lappland Dream Nitro, alias "Hasse"! En supergo å trevli...

Av Annica - 31 oktober 2018 22:55

I söndags hände de som aldrig fick hända.. Vår finaste, bästaste å älskade Tyson lämnade oss å blev en ängel.. :-( Han blev akut sjuk på morgonen så de fanns tyvärr inget annat att göra än att låta honom somna in.. De här e absolut en av de värsta sa...

Av Annica - 22 juni 2018 00:15

Förra veckan var jag på återbesök på ortopeden å fick träffa en som e expert på nyckelbensfrakturer å summa summarum så läker inte min fraktur, den har inte läkt ett smack trots att de gått ca 6 månader.. :-/ Förmodligen så beror de på att jag e st...

Av Annica - 24 maj 2018 23:48


I dag ringde min ortopedläkare med svaret på datortomografin som jag för nån vecka sedan gjorde å de va lite blandad kompott.. Trots att de har gått 5 månader sedan jag bröt nyckelbenet så har de inte läkt.. enligt röntgen så fanns de inga tecken p...

Presentation

Fråga mig...

1 besvarad fråga

Översätt

Diverse

Titta in....

Matbloggstoppen

Länk

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards