Alla inlägg den 12 april 2017

Av Annica - 12 april 2017 00:33

I dag skulle de egentligen ha varit min första gång på strålningen men dom ringde från onkologen i går å berättade att maskinen va trasig så min strålstart flyttades till i morgon men gissa vad..??!!
Dom ringde i dag igen å delarna till maskinen har ännu inte kommit så nu e jag inplanerad att starta behandlingen på torsdag, om maskinen e lagad då dvs... :-/
Känns lite drygt när de flyttas fram hela tiden för jag hade liksom förberett mig mentalt å laddat mm å så blev de inget.. :-(
Superdrygt.. :-/
I dag har vi varit hos Stefans mamma å hämtat Aloe Vera salvan jag ska ha på området som ska strålas.
De va verkligen jättesnällt av Stefans mamma :-)
Jag ska ju strålas runt nyckelbenet å pga att huden e väldigt tunn där så e de stor risk att jag får "brännskador".. jag kommer få salvor som kortison mm utskrivet men jag hoppas att de räcker med Aloe Veran.
När man strålas så bör inte själva strålområdet vara i solen vilket kommer bli superbökigt nu när värmen å sommaren närmar sig.. har ju ingen lust att ha långarmad polotröja på mig i hettan :-/
Jag hoppas verkligen att den här behandlingen får bort skiten nu en gång för alla!
Funkar de inte med strålningen så måste jag få cellgifter igen vilket jag absolut inte vill... inte den här sommaren oxå... förra sommaren va jag så extremt dålig efter operationen å alla cytostatikabehandlingar så hela sommaren enbart gick åt att "överleva" mellan alla behandlingarna...
Känns som att när nåt går bra för mig så e de alltid två steg bakåt :-(
Ex...
Dom lyckades operera ut mina 38 st tumörer vilket e superpositivt men då ploppar de upp tumörer i lymfan i stället å nu när dom ska strålas så har dom nu hittat nåt i min mage... dom hittade nåt på senaste röntgen... förhoppningsvis "bara" en cysta...
"Cystisk process" heter de tydligen..
Jag skulle verkligen inte orka ett till bakslag... de känns som en "never ending story"... som att de aldrig tar slut...
Jag har visserligen sagt de ända sedan jag blev sjuk att jag aldrig kommer bli frisk från den här skiten eftersom de pluppar upp nya saker hela tiden... skitless e jag.. :-/
Kuratorn från onkologen ringde häromdagen ang några papper jag måste fylla i å skriva under så jag får väl pallra mig dit nån dag, hon sitter ju vägg i vägg med strålningen.
Från de ena till de andra så har jag fått tid till bröstenheten, 19/5 ska jag på mitt första besök inför operationen vilket ska bli så himla bra för jag verkligen längtar efter operationen.. kanske låter tokigt att man kan längta efter en operation men pga att de e sån stor risk att jag även kommer drabbas av bröstcancer så vill jag få bort dom helst i går.. jag vill aldrig mer gå igenom de jag gått igenom så kan jag göra nånting för att minska riskerna så gör jag självklart de, jag har inte tvekat en endaste sekund!
Ibland e de så sjukt svårt att förstå å att ta till mig allt som hänt senaste året.. känns som att de inte händer mig utan att de händer nån annan å jag står på utsidan å tittar på... kanske blev lite flummigt å djupt men de e precis så jag känner...
Skulle de vara som så att strålningen inte får bort skiten jag har vid nyckelbenet så att jag måste få cellgifter så kommer bröstoperationen bli uppskjuten vilket jag absolut inte vill... :-/
Så snälla alla högre makter gör så att strålningen kommer hjälpa så att de här skiten försvinner å dom kan lägga mer tid å energi till vad de e för knölar jag fått i magen..
Tänk om de oxå e elakartad cancer... men sån otur kan man väl inte ha...
Håll en tumme för mig :-)
Nu ska jag sova så...
Natti natti alla snälla å goa :-)

Presentation

Fråga mig...

1 besvarad fråga

Översätt

Diverse

Titta in....

Matbloggstoppen

Länk

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards