Alla inlägg den 22 april 2017

Av Annica - 22 april 2017 22:47

Då är äntligen första strålningsveckan över å helgen är här :-)
Summa summarum så har de varit superjobbigt... :-(
Pga att man måste ligga hyper stilla så e varenda muskel i nacke å rygg super spända, e ju inte precis de mest optimala att ligga å spänna sig "så pass länge" när man har både whiplash å diskbråck.. back on track kragen får verkligen göra sitt jobb nu, likaså min sk whiplashkudde.
Jag får inte ens prata när jag ligger på britsen för när man pratar finns de risk att man även rör sig å de e mm precision när man strålas, e ju viktigt att man strålas på rätt ställe.
När jag kommer till strålningen så lägger jag mig på britsen å sen e de sköterskorna som flyttar å ändrar läge på mig så att jag ska komma i perfekt läge, inte heller då får jag göra nånting vilket känns jättekonstigt att man inte får hjälpa till utan bara ligga som en död sill när alla andra lyfter å fixar, e en liten konstig känsla...
De e skönt att jag inte har nån mockning mm just nu under behandlingarna för de hade jag aldrig orkat... de e tufft som attan att ens orka pallra mig ut till Gaya men de e ju såå roligt :-)
När jag e hos henne så blir mina batterier fulltankade å lycklighetsbarometern på max :-)
De e lycka de!
Första gången jag strålades så berättade dom vilka biverkningar som jag kan få å en av dom va extrem trötthet å de kan jag verkligen skriva under på... e såå extremt trött å slut... har noll med energi... å då har de ändå "bara" gått en vecka, undrar hur jag mår när de har gått ett par veckor till.. :-/
Huden känns i alla fall än så länge ok, jag smörjer med Aloe Vera flera gånger om dagen.
Jag har senaste dagarna känt nåt konstigt i halsen.. känns lite som en halsbränna men ändå inte.. ungefär som en brännande klump som sitter mitt i halsen å svider å bränner, förmodligen e de pga av strålningen.. jag hoppas verkligen att de inte blir värre.. :-/
I morgon ska jag försöka pallra mig ner till badet så Tyson får plaska lite, vi tänkte ta med oss fika oxå å njuta av lugnet :-) om de e ok väder dvs... så som vädret har varit dom senaste dagarna så känns de ju lite ovisst..
Från de ena till de andra så har jag börjat sätta upp vår/sommargardinerna, eller rättare sagt så gjorde Stefan de mesta för jag orkade inte allting... i sovrummet köpte vi gardiner som eg inte alls e vår stil men dom blev faktiskt jättefina!
Nu ska jag fika å avslutar med foto på nya gardinerna :-))

Presentation

Fråga mig...

1 besvarad fråga

Översätt

Diverse

Titta in....

Matbloggstoppen

Länk

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards