Alla inlägg den 24 april 2017

Av Annica - 24 april 2017 23:37

I dag efter strålningen va de tajm att ta nya prover vilket man gör på provtagningen som ligger i 70-huset å på fm brukar de vara lååång kö där å självklart va de lika i dag.. de va 20 st före... :-/ när jag hade väntat i ca 1 timme så blev de äntligen min tur men när jag kom in fick jag reda på att läkaren hade glömt att beställa vilka prover jag skulle ha så jag hade suttit å väntat helt i onödan...
Onkologen ligger ju bara tvärs över gatan från ing 70 så jag älgade dit å på den avd e dom ju helt underbara!
Efter ca 5 min så hade dom både kollat upp allt plus även tagit mina prover, dom e så fantastiska på dagvården :-)
Provsvaret kom under em å jag hade önskat så att cancermarkören skulle sjunkit men icke... tvärtom så hade de ökat... vete håle varför... ska inte strålningen hjälpa..??! :-(
Jag börjar bli lite less på de här nu.. känns som att de e nåt hela tiden, kommer de aldrig ta slut.. :-/
Jag har ledsnat på allt vad sjukdom å behandlingar heter.. vill inge mer nu..
Biverkningarna från strålningen har kommit som ett brev på posten.. :-(
Jag e jättekonstig i halsen... känns som att jag har en stor klump mitt i halsen som bränner å svider, jag har även svårt att svälja pga den.. helt värdelöst.. så pass fort som de har förvärrats så kommer jag väl snart inte kunna svälja överhuvudtaget :-/
Å sen denna tröttheten.. de e bedrövligt.. har verkligen ingen energi alls å minsta lilla grej e som värsta maratonloppet för mig.. känns som att benen inte bär mig...
Bara hälsa på å borsta Gaya lite tog ju musten ur mig totalt.. :-(
Jag måste faktiskt erkänna att strålbehandlingen e mycket jobbigare än vad jag någonsin kunnat tro...
Jag försöker ju att alltid vara superwomen men inte ens de funkar varje gång å dag för mig utan jag inser oxå till slut att även jag kan bli trött, ledsen, tappa hoppet mm... :-/
Med tanke på allt som jag under de senaste året varit med om så e de inte e så konstigt om jag blir lite deppig...
Jag hoppas de ger sig snart för jag orkar inte med fler behandlingar å bakslag...
Nu ska jag gå å sova så jag avslutsr med lite kloka ord... natti, natti alla :-))


Presentation

Fråga mig...

1 besvarad fråga

Översätt

Diverse

Titta in....

Matbloggstoppen

Länk

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards