Alla inlägg den 29 april 2017

Av Annica - 29 april 2017 01:15

Den här veckan har verkligen inte varit rolig.. :-( 
Förutom min dagliga strålning så har jag oxå hunnit med 3 st läkarbesök.. verkar ju helt sjukt att ha 3 läkarbesök på 5 dagar.. :-/ 
Kort sammanfattning... 
I tisdags så började jag känna mig konstig i halsen plus att jag fick jättesvårt att svälja så därför fick jag träffa läkaren i onsdags.. i torsdags hade jag en inbokad tid hos "min" cancerläkare där vi oxå diskuterade min nytillkomna biverkning å tyvärr så e detta bara början, de kommer tydligen bli värre... :-/ men så fort strålbehandlingarna e slut så ska detta försvinna inom några veckor å jag ska bli som vanligt i halsen igen så de längtar jag efter :-) 
I går kväll fick jag värsta illamåendet, hjärtklappning å super duper smärta i bröstkorgen som kom å gick å fortsatte så även i dag så efter strålningen i dag tyckte dom att jag skulle träffa en läkare igen, för säkerhets skull så sagt å gjort masade jag mig iväg till läkaren å summa summarum så e de mest troliga att.. 
Pga strålningen så har ju bla min matstrupe blivit inflammerad å svällt upp å den har svällt så pass mycket så de kan vara som så att den trycker på hjärtat, därav hjärtklappningen mm å detta kan dom inte göra nåt åt.. däremot så fick jag Ondansetron mot illamåendet vilket jag även fick när jag va nyopererad å de hjälpte ju inte ett smack, inte just då i alla fall... 
Nu e de ju som tur är röd dag på måndag så den här helgen får jag ju 3 dagar på mig att kurera mig så jag hoppas min hals hinner få lite andhämtning innan de kör igång igen på tisdag :-) 
Läkaren sa i dag att blir biverkningarna inte bättre eller om dom tom skulle bli värre måste dom kolla upp detta på nåt sätt.. 
Den här svullnaden jag har i halsen e en av dom mest obehagliga saker jag varit med om... till å från så känns de som hela strupen snörjs åt, ungefär som att jag skulle bli strypt.. känns som att de står en elefant på min bröstkorg å stryper bort all min luft... 
E sååå sjukt obehagligt.. i dag har jag ätit varma koppen, äggröra å glass, glass å åter glass.. kanske inte världens roligaste att äta men jag fick åtminstone i mig nånting.. :\ 
När vi åkte hem från sjukhuset så åkte vi förbi däckverkstaden å köpte ett nytt däck så nu hoppas vi att de inte blir punka ;-) 
I dag på City Gross så hittade jag en annorlunda skyltad korg... hmm... jag sätter in bild på den nedan.. finn 1 fel... ;-)
Nu ska jag försöka sova så natti natti 
alla :-)) 





Presentation

Fråga mig...

1 besvarad fråga

Översätt

Diverse

Titta in....

Matbloggstoppen

Länk

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards