Alla inlägg den 12 juni 2017

Av Annica - 12 juni 2017 00:05

Ja som rubriken lyder så e jag så extremt trött i både kropp å knopp...
Fick min kropp bestämma så skulle den sova dygnet runt.. :-/
Vet inte varför.. kanske allt som hänt börjar ta ut sin rätt nu..
På bara 1 år så har jag ju diagnosticerats med cancer, opererat bort bla 38 st tumörer, opererat in portacaten, gått igenom cellgiftsbehandlingen from hell, fått metastas i lymfan, gått igenom strålbehandling plus typ en miljon läkarbesök, prover å röntgen mm...
Kanske inte e så konstigt att man blir trött efter allt detta..
De känns som att allting oxå e så jobbigt, minsta lilla sak blir ett enormt jobb för mig :-(
De känns som att min kropp väger ett ton... har verkligen ingen kraft kvar :-/
Visserligen så blir man nog trött av att hela tiden ha denna jäkla värk, de tar säkert en del på kroppen å knoppen.
Plus att jag drömmer super konstiga drömmar... dom e så skumma så jag väljer nog att behålla dom för mig själv så inte vitrockarna kommer å hämtar mig ;-)
Jag hoppas verkligen de vänder snart så jag kan få känna mig någorlunda pigg, de va så länge sedan jag gjorde de så jag har nästan glömt bort hur de är att vara lite pigg :-(
På torsdag nästa vecka ska jag till min blodläkare.
För er som e "nya" så räcker de inte med att "bara" ha cancer för mig utan jag har även en blodsjukdom som heter Essentiell Trombocytos som jag går på blodmottagningen för, här kör vi allt på en gång, inga småduttar här inte... ;-)
Från de ena till de andra så känns de som att tumören vid nyckelbenet har minskat, jag tycker inte att den känns lika tydligt längre plus att innan strålningen va de i stort sett så pass så man kunde se den med blotta ögat utan att känna å som den e i dag så syns den inte alls vilket måste vara positivt tycker jag!
Sen hänger de ju på att allt från den dör å att skiten inte dyker upp nån annan stans... :-/
De e en jäkla skitsjukdom cancern... så himla oberäknelig å lömsk å jag hatar den!!!
Nu ska jag försöka sussa så jag avslutar med bild på Tyson å hans nya fästinghalsband, natti natti vänner :-))



Presentation

Fråga mig...

1 besvarad fråga

Översätt

Diverse

Titta in....

Matbloggstoppen

Länk

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards