Direktlänk till inlägg 27 september 2017

Svullen.. :-/

Av Annica - 27 september 2017 00:22

Svullen som en mega såpbubbla..
De e jag de.. :-(
När jag opererades förra året så togs ju även en hel del lymfkörtlar bort å lymfkörtlarnas jobb e ju bla att transportera (lymf)vätska ut till blodet å när man inte har alla lymfkörtlar kvar så funkar ju de inte så bra vilket resulterar i att all vätska blir kvar.. :-/
Bla så har jag ett lår som ser ut som på en flodhäst å likaså min ljumske.. :-(
De e verkligen inget roligt alls för de gör ont, jäkligt ont... de gör ont så fort nåt kommer åt å pga svullnaden så trycker kläderna å gör ont :-(
Har även fått problem med att gå, varje steg jag tar känns som att nån hugger mig med tusen knivar vilket inte e så trevligt..
Pga alla starka cellgiftsbehandlingar jag fått så har jag ju även fått kraftig neuropati vilket resulterat i att jag redan innan detta med vätskan uppkom hade enorma problem med smärta, inte bara när jag gick utan hela tiden, 24/7, så detta va verkligen de sista mina ben behövde.. :-/
Efter operationen fick jag även ödem i benen, mest i smalbenen å en sväng va de så mycket så de va snudd på att huden sprängdes så jag fick ha såna enormt läckra stödstrumpor ;-) men huvudsaken e ju att dom hjälpte å de gjorde dom, dom tog inte bort allt men dom gjorde så att de i alla fall minskade rejält mycket :-)
De blir lite svårare den här gången då ödemen sitter där dom sitter, kanske de finns "stödbyxor" jag kan ha ;-)
Hur som så ska jag ju till läkaren nästa vecka så vi får väl se vad dom kan göra åt de.. efter de läkarbesöket kör skiten igång igen.. cellgifterna..
JAG VILL INTE!!
JAG VILL INTE!!
JAG VILL INTE!!
JAG VILL VERKLIGEN INTE!!!!!
Skulle kunna göra vad som helst för att få slippa gå igenom allt skit igen, jag orkar inte, min kropp e trött.. den vill inte.. :-(
Jävla skitsjukdom e precis va de är å jag ska banka skiten ur dig ut ur min kropp..!!!
Nu ska jag sova så jag avslutar med en bild på världens vackraste tjej, natti natti.. :-))



 
 
Ingen bild

Lollo

29 september 2017 03:29

Hej! Du sökte byxor med kompression? Har du testat kompressionstights? Man har dom till löpning och träning annars. Är som kompressionsstrumpor! Kolla! Lycka till!

Annica

1 oktober 2017 22:24

Tusen tack för tipset :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 17 september 2019 19:59

Nu va de vääldigt länge sedan jag skrev nåt här.. Så vad har hänt sedan sist..? Jo, en hel del.. Jag opererade ju nyckelbenet i december plus att dom fick ta ben från höften å dom båda har läkt jättebra :) Gaya skar ju upp hela sitt knä i januari å d...

Av Annica - 26 november 2018 23:42

Nu har de gått 4 veckor sedan bästaste Tyson lämnade oss å saknaden å hålet i mitt hjärta e så stort.. hela hjärtat e trasigt.. :-( Men de börjar läka! Tack vare en sån fin pojke som heter Lappland Dream Nitro, alias "Hasse"! En supergo å trevli...

Av Annica - 31 oktober 2018 22:55

I söndags hände de som aldrig fick hända.. Vår finaste, bästaste å älskade Tyson lämnade oss å blev en ängel.. :-( Han blev akut sjuk på morgonen så de fanns tyvärr inget annat att göra än att låta honom somna in.. De här e absolut en av de värsta sa...

Av Annica - 22 juni 2018 00:15

Förra veckan var jag på återbesök på ortopeden å fick träffa en som e expert på nyckelbensfrakturer å summa summarum så läker inte min fraktur, den har inte läkt ett smack trots att de gått ca 6 månader.. :-/ Förmodligen så beror de på att jag e st...

Av Annica - 24 maj 2018 23:48


I dag ringde min ortopedläkare med svaret på datortomografin som jag för nån vecka sedan gjorde å de va lite blandad kompott.. Trots att de har gått 5 månader sedan jag bröt nyckelbenet så har de inte läkt.. enligt röntgen så fanns de inga tecken p...

Presentation

Fråga mig...

1 besvarad fråga

Översätt

Diverse

Titta in....

Matbloggstoppen

Länk

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards