Direktlänk till inlägg 19 oktober 2017

Senaste tiden...

Av Annica - 19 oktober 2017 23:42

De e så enormt mycket som hänt sedan sist... :-/
Bla så fick jag den 5/10 min första cellgiftsbehandling för den här omgången å dom nya medicinerna va verkligen de värsta jag någonsin varit med om.. :-(
Förra årets cellgifter va en fis i rymden mot dessa.. 9 dagar va jag helt omkullslagen... tur att jag hade mina näringsdrycker för 9 dagar utan mat hade ju inte precis förbättrat mitt mående så jag e helt övertygad att dom va min räddare i "nöden" så inför nästa behandling kommer jag få hem en ny laddning, kommer hem en kartong nästa vecka å de e ju så smidigt så dom får man ju hemkörda :-)
Den här hemska perioden va fruktansvärd, jag kunde inte göra nånting förutom att ligga å plågas.. fick sån jäkla värk i kroppen så jag snudd på blev självmordsbenägen.. de kändes som att nån skalade av min hud å sedan högg min kropp med 10000 knivar om å om igen :-(
Va jättejobbigt.. vissa dagar låg jag å grät helt otröstlig.. stackars Stefan.. de e så synd om honom, han e så snäll, han gör allt för mig å hjälper mig med allt, jag hade aldrig klarat detta utan honom men en sak jag tänkt på är att han hjälper ju mig men vem hjälper honom när jag ligger dålig å han får sköta allt..??!!
Mat, tvätt, städ, handla, ta hand om djuren mm.. hoppas de inte blir för mycket för honom så han en dag "dippar".. :-/
I morgon e de dags för prover, på månd läkarbesök, på tisd nya prover å på onsd e behandling nr 2 inplanerad men vi får se vad som bestäms på läkarbesöket, enligt min sjuksköterska på onkologen så måste dom göra nånting åt dosen inför nästa behandling för ska jag bli så här dålig varje gång kommer inte min kropp orka...
Från de ena till de andra så har ju fina Gaya blivit dålig igen, hon har fått fång...
Eller rättare sagt fångvarning/fångkänning..
Hon hade så himla ont så vi knappt fick in henne från hagen :-(
Tur i oturen så hann vi på de snabbt å fick igång behandlingen snabbt så bara på några dagar kunde hon gå runt i boxen utan några "större" problem :-)
Första dagen/dagarna hade hon så ont så vi kunde inte ta av henne skorna pga att hon inte kunde lyfta på fötterna...
Hon hade boxvila ett tag med flera återbesök av veterinären å sedan fick hon gå ut i "sjukhage", dvs vi stängde av själva ligghallen till lösdriftshagen så fick hon gå där vilket hon tyckte va sååå skönt :-) sedan fick hon gå tillbaka till sina vänner i en hage utan "mat", de enda hon får äta nu e halm å hö. Nästa projekt e att hitta en godkänd hovis som har tid för en ny kund å kan slå på skor på henne.
När skorna kommit på e dom första dagarna kritiska så håll era tummar å tår att allt ska gå bra för henne (och mig..)!
Nu ska jag sova så jag avslutar med foton från när Gaya fick gå ut första gången, natti natti alla :-))

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 17 september 2019 19:59

Nu va de vääldigt länge sedan jag skrev nåt här.. Så vad har hänt sedan sist..? Jo, en hel del.. Jag opererade ju nyckelbenet i december plus att dom fick ta ben från höften å dom båda har läkt jättebra :) Gaya skar ju upp hela sitt knä i januari å d...

Av Annica - 26 november 2018 23:42

Nu har de gått 4 veckor sedan bästaste Tyson lämnade oss å saknaden å hålet i mitt hjärta e så stort.. hela hjärtat e trasigt.. :-( Men de börjar läka! Tack vare en sån fin pojke som heter Lappland Dream Nitro, alias "Hasse"! En supergo å trevli...

Av Annica - 31 oktober 2018 22:55

I söndags hände de som aldrig fick hända.. Vår finaste, bästaste å älskade Tyson lämnade oss å blev en ängel.. :-( Han blev akut sjuk på morgonen så de fanns tyvärr inget annat att göra än att låta honom somna in.. De här e absolut en av de värsta sa...

Av Annica - 22 juni 2018 00:15

Förra veckan var jag på återbesök på ortopeden å fick träffa en som e expert på nyckelbensfrakturer å summa summarum så läker inte min fraktur, den har inte läkt ett smack trots att de gått ca 6 månader.. :-/ Förmodligen så beror de på att jag e st...

Av Annica - 24 maj 2018 23:48


I dag ringde min ortopedläkare med svaret på datortomografin som jag för nån vecka sedan gjorde å de va lite blandad kompott.. Trots att de har gått 5 månader sedan jag bröt nyckelbenet så har de inte läkt.. enligt röntgen så fanns de inga tecken p...

Presentation

Fråga mig...

1 besvarad fråga

Översätt

Diverse

Titta in....

Matbloggstoppen

Länk

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards