Alla inlägg den 4 december 2017

Av Annica - 4 december 2017 23:58

I dag va de dags igen för "en dag" på sjukhuset.. jag e såå himla less på att vara sjuk.. vill bli frisk nu.. :-/
Hur som så va de både positivt å negativt i dag...
De positiva va att min kropp svarar jättebra på cellgifterna, cancermarkören har sjunkit med ca 50% sedan förra behandlingen vilket e enligt läkarna mer än vad dom vågat hoppas på :-)
Inför första behandlingen va markören på 1777 å i dag va den på 204..!!
Detta gör mig superglad :-)
Känns som att allt de jobbiga e värt de nu när man ser resultaten :-)
Men jösses va jobbiga behandlingarna är.. vilket egentligen inte e så konstigt, läkarna säger att den här behandlingen e väldigt tuff å jobbig.. :-/
De negativa i dag va mina andra prover.. kan ju säga att jag haft bättre.. blodvärdet va lågt å vita blodkropparna va vääldigt låga.. så pass låga så dom inte hade bestämt sig för om min kropp skulle klara nästa behandling eller ej...
Efter att gynteamet diskuterat de så kom dom fram till att vi kör.. beroende på hur mina prover utvecklar sig så e de dags för lite Dracula mat, dvs blod vilket jag hoppas att jag slipper för jag gillar inte att få nån annans blod..
Läkaren va förvånad över att jag ens orkade stå på benen ;-)
Tyvärr så blir min neuropati inte bättre utan tvärtom, de blir bara sämre å sämre å inga värktabletter hjälper, jag har nu provat allt man kan prova, de finns inga starkare.. :-/
Pga att jag opererat bort så många lymfkörtlar så sväller jag enormt i benen vilket inte precis gör värken bättre.. min ena fot å ben kokar, de e så varmt så de gör ont.. :-/
Från de ena till de andra så e de dags för behandling nr 4 på onsdag.. jag vill verkligen inte, vill inte bli så där dålig igen.. hatar de.. :-(
Efter behandling nr 5 e de dags för röntgen å de e den som avgör hur många fler behandlingar jag behöver.
Förra gången jag fick cellgiftsbehandling fick jag 6 st behandlingar å efter de va all skit borta men de höll sig ju bara i ca 6 månader, sen va de ju tillbaka igen, med råge, värre än förra så jag hoppas verkligen att de inte blir så den här gången oxå för jag pallar inte mer behandlingar.. de tar enormt hårt på både kroppen å knoppen :-/
Nu ska jag sova så jag avslutar med en bild på vår fina "Humlan", natti natti alla :-))

Presentation

Fråga mig...

1 besvarad fråga

Översätt

Diverse

Titta in....

Matbloggstoppen

Länk

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards