Alla inlägg den 20 januari 2018

Av Annica - 20 januari 2018 18:40

Länge sedan jag skrev här nu.. 
Har inte mått så bra den senaste tiden så jag har helt enkelt inte känt för att blogga.. :-/ 
Så vad har hänt i mitt liv då sedan jag sist bloggade..??!! 
Nyckelbenet läker bra, de har nu gått drygt 4 veckor, jag har varit på återbesök på ortopeden å enligt röntgen ser frakturen "bra" ut, "bitarna" har börjat närma sig varandra å startat sin "fastlimmning" vilket e superbra! 
Men.. 
De gör fortfarande fruktansvärt ont.. 
Kan ännu inte stödja på armen, lyfta ens ett löv.. i stort sett inte ens klä på mig själv.. i dag va de första gången sedan de hände som jag körde bil å de gick väl.. fick köra med en arm så funkade de ok ;-) 
Gaya mår bra men tycker självklart de e tråkigt att inte bli riden.. jag kan ju inte göra ett smack.. kan ju inte ens tömköra eller longera mm så lilla Gaya e nog just nu ganska ostimulerad.. :-/ jag längtar jättemycket tills benet läker å jag kan börja aktivera henne.. 
Förra veckan va de dags för "cancer" röntgen å svaret va jättebra!!! 
All cancer har minskat å jag svarar bra på behandlingarna vilket gör allt skit värt allt de jobbiga :-) 
Jag har hitills fått 5 st cellgiftsbehandlingar å på torsdag e de dags för den sjätte å förhoppningsvis den sista.. jag har tid hos cancerläkaren på måndag plus provtagning så då hoppas jag att jag får reda på om de räcker med en till, jag håller mina tummar å tår allt jag kan att de ska räcka med en till..!!!! 
Från de ena till de andra så har jag haft en riktig skitperiod dom senaste veckorna :-( 
Har känt mig supernere å deppig.. :-/ inte velat gjort nåt alls förutom att typ ligga som en utslagen padda i sängen å soffan å gråta hela dagarna.. de e tur att vi har djur som tvingar upp en.. har haft jättesvårt att sova oxå.. kan inte slappna av pga värken i nyckelbenet plus att varje gång jag ska sova så börjar tankarna snurra.. jag tänker på allt å inget.. 
Skitjobbigt e de.. att inte kunna sova ordentligt.. jag hoppas de ger sig snart å att jag piggnar på mig. 
Kanske inte e så konstigt att jag deppar ihop.. har ju gått igenom en hel del senaste 1,5 åren.. de enda jag tycker e konstigt e att de kommer nu.. jag tycker de borde ha kommit tidigare å inte nu när jag gjort å redan gått igenom så mycket.. konstigt e de.. när jag tänker på de så har jag blivit deppigare sedan jag bröt nyckelbenet, kanske blev en sak för mycket.. plus att jag tycker de e skittrist att inte kunna rida mm, jag behöver verkligen rida å få lite kvalitetstid så jag hoppas dom sista veckorna går fort å att benet läker ihop bra så att Gaya å jag kan komma igång igen.. :-) 
Sen så hjälper ju inte biverkningarna från cellgifterna till heller när jag blir så dålig så fötterna slås undan helt i ca 10 dagar.. :-( 
E helt värdo... 
Nu vill jag bli frisk å kry, jag har bestämt mig för att 2018 ska bli MITT år, MITT bästa år på länge!! 
Må så gott nu alla vänner tills vi hörs nästa gång :-)) 
Avslutar med bilder på några av mina bästa vänner! 


Presentation

Fråga mig...

1 besvarad fråga

Översätt

Diverse

Titta in....

Matbloggstoppen

Länk

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards