Alla inlägg den 10 februari 2018

Av Annica - 10 februari 2018 18:37

Jag e väl inte världens mest aktiva på bloggen men ibland händer de.. ;-)
Så vad har hänt den senaste tiden då..??
Jo..
Mitt nyckelben läker bra, dock så gör de fortfarande himlans ont :-(
Har ju gått över 7 veckor nu så jag hoppas de blir bra snart!
Jag har i alla fall blivit så pass bra så jag klarar av att longera Gaya, tömköra va väl inte världens lättaste när man bara har en arm ;-)
Gaya va jätteduktig i dag när vi longerade, de e kul att ibland få lön för mödan :-)
Jag längtar supermycket efter att rida, hoppas värken ger sig snart så kag kan få lite kvalitetstid på ryggen på min fina häst igen :-) e ju sååå himla förargligt att inte kunna rida nu när de e så fint med all snö..
Från de ena till de andra så har jag köpt en stallbil, jag ledsnade på att Stefan "gnällde" att de luktade häst i bilen plus att jag tydligen lämnade diverse avtryck oxå ;-) e jätteskönt att få ha min EGNA stallbil, "Skalman" heter den å e jättesöt :-)
Den 25/1 fick jag min sjätte å sista cellgiftsbehandling (förhoppningsvis..).. jag blev som vanligt jättedålig av behandlingen å blev totalt däckad å sängliggande ca 1 vecka efteråt.. den här gången blev jag även rejält deppig.. cellgiftsbehandlingarna tar inte bara på kroppen utan även på knoppen :-/
Jag kände mig totalt otröstlig.. :-(
Nu när jag fått sista cellgiftsbehandlingen så e de dags för mig att börja med en ny medicin, de e en speciell sorts cellgift som jag ska ta varje dag, den e ganska nyutkommen i Sverige å till för oss som har genförändringen ärftlig cancer, BRCA 1, jag hoppas verkligen att den funkar så jag slipper ännu ett återfall.. jag orkar inte med en till omgång med cellgifter om skiten växer på sig igen.. jag vill att de ska hålla sig borta nu så jag kan få leva ett "normalt" liv.. dock så e jag lite orolig över min mage.. jag har ju förändringar och förstorade körtlar i magen å när dom upptäckte de så va de pga att jag berättade att jag mått väldigt mycket illa, varit dålig i magen mm å nu e de tillbaka.. kan ju självklart bero på nåt annat, ex så e ju många magsjuka nu men när man redan har denna jäkla sjukdom å liknande symptom kommer tillbaka så blir man ju självklart orolig.. på sätt å vis så tror jag inte de e nåt farligt eftersom jag precis gått igenom en omgång med cellgifter men de e nog ganska normalt med denna oro.. :-/
Nu ska jag kolla på OS så jag avslutar med några foton, må så gott alla vänner :-))



Presentation

Fråga mig...

1 besvarad fråga

Översätt

Diverse

Titta in....

Matbloggstoppen

Länk

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards