Alla inlägg den 22 februari 2018

Av Annica - 22 februari 2018 00:08

Som rubriken lyder...
What doesn't kill you makes you stronger.. jäklar va stark jag måste vara då med tanke på all otur jag haft den senaste tiden...
Jag återhämtar mig mer å mer för varje dag men har tyvärr insett att jag har lååång väg kvar tills jag e tillbaka som kroppen å knoppen mådde innan cellgiftsbehandlingarna men jag kämpar på men de e helt sjukt så dålig kondition kroppen har fått.. bara att gå en liten promenad i skogen gör mig flåsigare å tröttare än nån som sprungit maraton.. :-/ e skrämmande hur cellgifterna tar kål på precis ALLT i kroppen.. men varje dag e ett steg närmare mitt mål = komma tillbaka å orka leva de livet jag levde innan cancern kom å flyttade in..
Från de ena till de andra så longerade jag Gaya i söndags men den här gången gick jag ner till sommarhagen å longerade i stället för instängd på ridbanan vilket så här i efterhand hade varit ett mycket bättre val.. :-(
Va 17 skulle jag ner i hagen å longera för.. Gaya e ung.. de e kallt.. å hagen e STOR å inbjudande.. å en matte som pga en nyckelbensfraktur som läker superdålig bara kan använda en arm... de som kunde hända hade jag kunnat räkna ut med _ _ _ _ _...
Gaya va fin å jobbade bra :-)
Tills.. jag drev på i galoppen.. då fick hon bus gånger hundra å jag tappade henne..
Hon sprang upp mot stallet men halkade (tror jag) tyvärr å gick omkull å skadade bla ena frambenet så de såg ut som värsta blodbadet.. :-(
Summa summarum så fick hon sår å en enorm svullnad, typ lårkaka fast på hennes underarm :-/
Stackars mitt lilla hjärta så ont hon haft :-(
Nu har hon fått smärtstillande å antiinflammatoriskt å i dag rörde hon sig mycket bättre :-)
Svullnaden va dock inte bättre men Rom byggdes ju inte på en dag så håll era tummar å tår för henne!!
Ang mitt nyckelben så läker de dåligt.. efter den här tiden som nu har gått så borde de ha blivit betydligt bättre men de har de tyvärr inte.. vete håle vad som hänt men som tur är så har jag telefontid med ortopeden i morgon :-)
Fattar inte att både Gaya å jag kan ha sån otur hela tiden.. börjar kännas lite väl motigt just nu.. känns som att de nästan blir överslag av all oro för allting :-/
Från de ena till de andra så ska vi in till stan på fredag å förbereda lite saker inför nästa helg :-)
Tänk så fort tiden går, snart e ju nästa helg här!!
WOW!!!
Hur som så ska jag försöka sova nu trots att hjärnan snurrar runt i 180 å inte alls har nå planer på att sova.. jag avslutar med bilder på olyckskorpen, min fina tjej, Gaya..
Natti natti alla :-))

Presentation

Fråga mig...

1 besvarad fråga

Översätt

Diverse

Titta in....

Matbloggstoppen

Länk

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards