Alla inlägg den 4 mars 2018

Av Annica - 4 mars 2018 00:12

Då va jag här igen då :-)
Jag e nog inte den mest aktiva på bloggen men under sker ibland ;-)
I tisdags hade jag återbesök på ortopeden för att röntga å kolla läkningen av mitt nyckelben å redan i väntrummet på röntgen hade jag en "bad feeling.." :-/
Eftersom jag fortfarande har så rackarns ont så misstänkte jag nästan att nåt va fel..
Å visst va de så..
Nyckelbenet har inte läkt ett smack :-(
Sedan förra röntgen som jag gjorde för ca 2 månader sedan så har de inte hänt nånting.. de har inte läkt ett dugg..
Jag blev såå jäkla besviken :-(
Nu ska vi ge de ytterligare 2 månader om de ännu inte läkt då så blir de operation.. :-/
Förmodligen så läker de så här dåligt pga att jag e strålad precis där plus att jag precis gått igenom ett gäng cellgiftsbehandlingar så kroppen har annat att bry sig om just nu, den prioriterar helt enkelt inte mitt nyckelben..
Jag blir såå less..
Längtar så mycket efter att rida...
Att kunna få ligga på sida å sova..
Att kunna få på mig en så pass enkel sak som en tröja utan att behöva hjälp..
Att kunna använda mina bägge armar utan att halvt dåna av smärta..
Så jäkla värdelöst.. :-/
Hur som haver så e de dags igen på måndag, nytt besök på onkologen å dags för att börja med nya cellgifter igen.. :-(
På måndag ska jag börja med en ny sorts cellgift som e speciellt framtagen för oss som har BRCA genen å den ska jag få varje dag lååång tid framöver å förhoppningen e att jag ska slippa få ännu ett återfall..
De har ju redan konstaterats att mina lymfkörtlar oxå va fulla med elaka celler å totalt så hittade dom å opererade bort 38 st tumörer från mig å redan där har jag väl avverkat 1 liv, så 8 kvar nu då..
Sen kom ju tumören nedanför halsen å den gick ju inte att operera så den strålades å som de då i alla fall såg ut så va de med gott resultat, 7 liv kvar..
Sen så fick jag ju sån enorm magsmärta å efter röntgen såg dom att de kommit en ny tumör på bröstbenet, under ena armen å på bukhinnan vilket jag för några veckor sedan avslutade ännu en cellgiftsbehandling för å som de ser ut nu så va de oxå med gott resultat, 6 liv kvar nu..
Så alla ni där ute, håll era tummar å tår för att denna nya medicin kommer hjälpa å hålla alla metastaser på långt avstånd från min kropp..!!
Har fått reda på att med min cancer så e överlevnaden ca 3-5 år efter diagnos vilket känns lite si sådär :-/
Jag tänker fullständigt skita i dessa prognoser å leva ett bra å långt liv, har alldeles för mycket saker jag ska göra..
Den här skitsjukdomen har mött sin överman, eller rättare sagt överkvinna ;-)
Nu ska jag sussa så jag avslutar med foto på fina Gaya när hon ligger i solen å vilar, natti natti alla :-))


Presentation

Fråga mig...

1 besvarad fråga

Översätt

Diverse

Titta in....

Matbloggstoppen

Länk

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards