Alla inlägg den 6 maj 2018

Av Annica - 6 maj 2018 23:33

I torsdags va de dags igen för återbesök på ortopeden å röntgen å de gick inge bra..
De läker inte.. :-(
Fattar inte hur svårt de ska va för mina ben att söka sig till varandra å "limma fast" sig.. varför gör de inte de..??!!
Jag har ledsnat ganska rejält nu på att ha den här värken hela tiden plus att armen e halvt handikappad..
De har ju trots allt gått 4,5 månad så nåt borde ju ha hänt.. :-/
Läkarna tror de beror på att jag blivit strålad i exakt de området plus att jag relativt nyligen avslutat min cellgiftsbehandling vilket tydligen ställer till problem med läkningen :-/
De enda jag vill e ju att bli bra..
Nu inväntar jag tid för ny röntgen, datortomografi så att dom då förhoppningsvis kan se vad som hänt.. tydligen ligger min fraktur lite längre in än vad dom brukar göra vilket gör de svårt att se på vanlig röntgen.. läker de inte så blir de operation där dom skruvar ihop benet med en platta..
Jag hoppas jag får röntgentid snabbt för jag vill få ordning på detta nu!!
Hur som haver så har jag fortsatt med min nya medicin å proverna e ok, eg e hb lite lågt men för att vara mig så e de helt ok :-)
Biverkningarna har ju kommit som ett brev på posten.. :-/
Magen mår dåligt..
Känns som att jag har influensa med värk i kroppen..
Plus en grym trötthet..
De e en trötthet som inte går att vila/sova bort.. spelar ingen roll hur mycket eller lite jag vilar eller sover för de blir inte bättre.. de e en grym trötthet.. känner mig totalt utmattad, helt tömd på all energi..
Jag hoppas biverkningarna ger sig snart för detta e absolut inge roligt alls.. :-/
Från de ena till de andra så rider jag på trots de brutna benet, de funkar halvbra.. ;-)
Jag jobbar även henne en del från marken vilket har gått jättebra, hon e verkligen superduktig å väldigt lyhörd.
I dag red vi 1 timme upp å ner å över stock å sten i skogen å hon blev trots att vi bara skrittade svettig å trött, de va ju visserligen väldigt varmt när vi red å att klättra mm i över 1 timme e ju jobbigt..
Gaya va nöjd i alla fall å pratade mycket :-)
De märks att jag blivit vuxen för helt plötsligt så njuter jag av den fina naturen.. när de e så tyst så man endast hör dom små fåglarna som pratar när dom flyger omkring.. njuter av att se alla fina vit å blåsippor.. även gullvivorna har börjat titta fram efter den snöiga våren..
Jag älskar att rida fina Gaya, att få andas ut å hämta andan lite, att få stanna upp en stund i livet å bara njuta, de e livskvalitet de :-)
Kontrasterna e ganska stora i livet...
Från att sitta hos läkaren å diskutera min obotliga cancer till att fara runt på hästryggen å njuta.. jag vet inte hur jag hade klarat detta om jag inte haft Gaya, de e hon som håller mig uppe å igång :-)
Vad skulle man göra utan dom fina djuren..??!!!
Nu ska jag sova så jag avslutar med en bild på lilla Gayis, natti natti alla vänner :-))

Presentation

Fråga mig...

1 besvarad fråga

Översätt

Diverse

Titta in....

Matbloggstoppen

Länk

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards