Alla inlägg den 23 maj 2018

Av Annica - 23 maj 2018 23:49

Jag har fått en ny kropp..
Cancern har gett mig en ny kropp..
De e bara att gilla läget.. även fast de känns super ruttet å gör mig ledsen..
Jag blir ledsen för att jag inte kan göra nånting åt de..
Smärtan som min nya kropp bjuder mig på har många gånger gjort mig väldigt ledsen.. men vem har sagt att de e dåligt med tårar.. ibland e de nog bra för själen att få lätta lite på trycket.. :-/
De mesta med min kropp har ändrats sedan jag blev sjuk..
Ex så har mina ben å fötter fått neuropati = nervskador pga cellgifterna.. jag kan inte gå på längre promenader längre pga värken då de känns som att jag går på 1000 nålar mm.. jag e ju van att gå många långa promenader med Tyson å innan jag blev sjuk så gick vi ca 1 mil flera dagar i veckan å nu klarar jag knappt 1 km... :-(
Jag har även fått ödem i ena låret..
Pga att mina lymfkörtlar e bortopererade så finns de "ingen" i mitt lår som tar hand om den lymfvätskan som vi alla människor har så på mig samlas de i låret = mitt vänstra lår e större än mitt högra plus att de gör ont, bara att ha byxor på mig gör superont plus att varje steg jag tar gör skitont å känns som att jag stoppar in fingrarna i ett eluttag :-/
Magen ska vi inte prata om.. den e ett kapitel för sig själv.. vissa dagar kan jag inte ens lämna hemmet..
Min kropp e svag, har tappat varenda liten muskel, har ingen ork..
Jag har även fått fatigue (hjärntrötthet) vilket en "normal" människa inte ens kan föreställa sig hur de e.. jag e virrigare å mer glömsk än om jag vore senil.. jag har svårt att koncentrera mig.. kan läsa ett sms 1000 gånger utan att ta in vad de står.. jag tappar ord, glömmer bort vad saker heter..
Å sen den hemska tröttheten..
Den e bedrövlig å går inte att förklara men jag skulle lätt kunna sova dygnet runt utan problem.. e såå enormt trött hela tiden.. enligt läkarna så e de min kropp som skriker ut sin frustration efter 2 år av konstanta behandlingar plus dom operationerna jag gjorde.. tydligen så orkar inte min kropp med ett "normalt" liv just nu.. den måste få återhämta sig å sakta men säkert bygga upp sig igen.. :-/
Men jag blir starkare för varje dag som går, åtminstone fysiskt.. psykiskt e en annan femma..
Jag känner att jag orkar mer :-)
Med tanke på att de endast e ca 4 månader sedan jag fick dom sista cellgifterna så tycker jag att jag piggnat på mig bra!!
Efter den här behandlingsomgången så tycker jag att de gick bättre än vad de gjorde efter den första omgången, då tog de längre tid innan jag i alla fall kände mig så här pigg så de finns hopp ;-)
Dock så har jag svårt att acceptera att jag inte klarar lika mycket som jag gjorde innan jag blev sjuk.. jag gillar att ha många bollar i luften å blir vääldigt rastlös av att vila så detta e verkligen en prövning för mig :-/
Jag hoppas sååå att jag slipper cellgifter nu på vääldigt länge så jag hinner få en chans att återhämta mig.. min kropp behöver de..!
Knoppen behöver de visserligen oxå men de e en annan historia som vi får ta en annan dag för nu ska jag försöka sova så jag avslutar med en bild på ett ställe jag tillbringar måånga timmar i..
Natti, natti ALLA :-))

Presentation

Fråga mig...

1 besvarad fråga

Översätt

Diverse

Titta in....

Matbloggstoppen

Länk

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards