Alla inlägg den 22 juni 2018

Av Annica - 22 juni 2018 00:15

Förra veckan var jag på återbesök på ortopeden å fick träffa en som e expert på nyckelbensfrakturer å summa summarum så läker inte min fraktur, den har inte läkt ett smack trots att de gått ca 6 månader.. :-/
Förmodligen så beror de på att jag e strålad i exakt samma område som frakturen är..
Hur som haver så måste dom nu operera mitt nyckelben, de e de enda sättet att få de att läka..
Dom kommer skruva ihop de med en platta plus att dom behöver "nytt" ben så dom kommer behöva ta ben från min höft å sätta fast i nyckelbenet..
Tydligen så e de väldigt smärtsamt å pga de så blir jag kvar på sjukhuset å får smärtlindring.. :-/
Läkaren sa att de gör fruktansvärt ont efteråt dom tagit ben från höften så jag kommer ha problem att gå å pga de så kommer jag behöva gå med kryckor.. hur nu de ska gå med en nyopererad arm/nyckelben, spännande lär de bli.. ;-)
Jag har dubbla känslor över denna operation.. på ett sätt så känns de skönt att äntligen få ordning på de samtidigt som jag verkligen inte vill operera mig å ligga på sjukhus.. de bästa hade ju varit om de kunnat läka av sig självt.. men de e väl typiskt mig, jag gör ju aldrig nåt på samma sätt som andra "normala" människor gör ;-)
När operationen blir av vet jag inte ännu, jag sa att de inte va nån brådska ;-) men självklart så ska de bli skönt att få ordning på frakturen, jag har ju väldigt ont å pga att jag gått så länge med smärtan så har jag börjat få ont på andra ställen pga att jag avlastar nyckelbenet, ex så har min axel börjat ge upp så en operation e nog tyvärr ett nödvändigt ont.. :-/
Från de ena till de andra så kom i dag de efterlängtade regnet!!!! :-D
Sååå vi har längtat!!!!
Alla å allt behöver regnet, utan regn så kommer hösten å vintern bli katastrofal för bla bönder å djurägare.. :-/
Jag tror aldrig de har varit så här torrt under dom dryga 20 åren jag har haft häst i alla fall..
Dock så ger regnet mig även noja.. nu kommer ju gräset börja växa å pga att Gaya hade fång känning förra året så blir jag väldigt orolig i mitt matte hjärta...
Häromnatten så drömde jag att hon fick återfall å fullt utvecklad fång å hon var i drömmen jättedålig.. jag håller alla mina tummar å tår att de inte va en sanndröm..!!
I morgon e de midsommarafton å tyvärr så ska de inte bli nån varm å mysig dag utan klassiskt svenskt midsommarväder..
Nu ska jag sova så jag avslutar med bilder på världens finaste häst å hund!
Glad midsommar alla goa å glada människor :-))



Presentation

Fråga mig...

1 besvarad fråga

Översätt

Diverse

Titta in....

Matbloggstoppen

Länk

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards