Alla inlägg under september 2019

Av Annica - 17 september 2019 19:59

Nu va de vääldigt länge sedan jag skrev nåt här..
Så vad har hänt sedan sist..?
Jo, en hel del..
Jag opererade ju nyckelbenet i december plus att dom fick ta ben från höften å dom båda har läkt jättebra :)
Gaya skar ju upp hela sitt knä i januari å de blev en ganska långdragen historia..
Stygnen lossnade.. värdelöst med boxvila mm..
Till slut så läkte de bra och i dag är de "bara" ärret kvar..
Från de ena till de andra så har Hasse boat in sig här hemma å vi trivs jättebra tillsammans :)
Han e en superhärlig pojke!
Pigg, glad, busig, framåt å jätte charmig :)
Växer så de knakar!
Vi e jätteglada över att han flyttade hem till oss!
Tyvärr blev han jättesjuk i juni med bla nästan 41 grader i feber å summa summarum blev diagnosen anaplasma :(
Efter medicin å vila så blev han pigg å glad igen å den busiga Hasse va tillbaka!
Nu hoppar vi vidare å för några veckor sedan så lekte jag med Hasse å skulle göra nånting likt ett fint svanhopp men landade som en strandad val i stället med foten vriden åt helt fel håll = fraktur..
Foten bruten å jag skadad igen..
Väl på ortopeden gipsade dom foten plus att jag fick nån läcker sko att ha ovanpå gipset.. fattar inte att de hela tiden kan vara nåt..
Stefan säger att jag e klantig men jag hävdar att jag har otur..
Hur som så mår Gaya bra nu i alla fall, dock så kan jag ju inte rida ännu pga foten.. jag försöker hålla henne lite igång genom att longera å tömköra men tror att foten snart kommer klara att rida.. ;)
För att hoppa över till nåt annat så har cancern hållt sig på ok värden, cancermarkören har varit ok, något hög men inte lika hög som den förut va..
Tills nu...
Nu har sjukdomen börjat röra på sig igen.. :(
Har fått en tumör i ena njuren som jag förra måndagen gjorde biopsi på vilket va super snubbigt..
Tänk er själva att nån sticker in en tjock nål i njuren å plockar ut delar av den.. biopsin gjordes på röntgen.. läkaren satte i nålen å sen kollade dom via röntgen hur nålen satt, rättade till den å röntgade osv, osv.. va inget roligt alls.. efteråt va jag tvungen att ligga blixtstilla i 4 timmar så njuren slutar blöda innan man får röra på sig.. urtråkigt va de att bara ligga där å räkna prickarna i taket.. :/
Dom fick i alla fall 4 st bra biopsier som jag nu väntar svar på, de skulle ta runt 7-10 dagar..
Vete håle vad som händer beroende på provsvaret.. vill inte ha fler cellgifter.. eller strålning..
Har varit lite mycket senaste åren..
Typ..
Gjort en mega operation å tagit bort 38 st tumörer varav en vad större än en grapefrukt.. gått igenom 2 omgångar med totalt ca 20 cellgiftsbehandlingar, har strålats varje dag i 2 månader mm, mm..
Räcker inte de..??!!!
De tycker jag så håll era tummar å tår att provsvaren på njuren e så pass bra dom kan vara!!!
Avslutar med lite blandade foton, fortsättning följer nästa gång.. :-)



Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig...

1 besvarad fråga

Översätt

Diverse

Titta in....

Matbloggstoppen

Länk

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2019
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards