Alla inlägg den 8 maj 2010

Av Annica - 8 maj 2010 23:05


                           


Go kväll vänner  


I dag har det verkligen varit piss väder, regn och blåst hela dagen  


Tur att jag hann rida innan det värsta ovädret kom =)


I dag tänkte jag ta upp en viktig fråga...


Vad ska man kunna för att skaffa häst...??


Körkort för häst, bra idé, eller inte...???


Själv så tycker jag att det vore nog bra med någon slags koll för att ha häst, det finns alltför många misskötta hästar och tyvärr mycket pga okunskap...


Jag tycker inte att det är så topp viktigt att man kan rida bra ( det finns ju tränare.... ), ridningen är ju också en väldigt liten del av hästägandet...

Jag tycker att det är betydligt viktigare att man har grundläggande kunskaper när det gäller hästens beteende, foder, hovvård mm...  


Så...


Hur ska man göra då för att minimera dessa hästar som är misskötta pga okunskap..??


Hästägande = någon form av test, kurs....????


Eller vad tycker ni andra där ute i rymden...???


Natti, natti  

Presentation

Fråga mig...

1 besvarad fråga

Översätt

Diverse

Titta in....

Matbloggstoppen

Länk

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards