Alla inlägg under november 2017

Av Annica - 18 november 2017 00:05

I onsdags va de dags igen då för ännu en cellgiftsbehandling, den här gången nummer 3 av.. ja säg de.. jag vet ännu inte hur många de kommer att bli, röntgen ska göras efter femte behandlingen å de e den som kommer vara avgörande för hur många fler jag kommer behöva..
Hur som så har mina prover varit super duper bra :-)
Levervärdena har från att ha varit halvt kaotiska blivit helt normala, blodvärde på 100 vilket e superbra för att vara mig :-) resten av proverna va oxå bra vilket gjorde mig ENORMT glad!! Ex så ska tumörmarkören vara på under 35 å innan min första behandling va den på 1777 å efter första behandlingen hade den gått ner till 1100 å nu inför behandling nr 3 va den nere på 465.!!!!
De e tydligen ett jättebra resultat enligt läkarna, nästan bättre än skolboken :-)
För många så sjunker den inte alls i början utan de e vanligare att den står still första gångerna än att man ser sånt här bra resultat så än så länge e jag nöjd å glad, jag hoppas de fortsätter åt samma håll!!
Likaså efter alla behandlingarna e klara så hoppas jag läkarna hittar rätt medicin till mig så cancern håller sig borta för alltid för de vill jag inte gå igenom en tredje gång.. de får räcka med ett cancerbesked, mega operationen hugo där dom opererade ut 38 st tumörer ur mig, portacat operationen, cellgiftsbehandling, återfall.., strålning å nu cellgiftsbehandling å allt detta har jag lyckats med på ca 1,5 år..
Bra jobbat va..??!!!
Eller..??!!
Från de ena till de andra så har ben, fot å hand smärtorna börjat från behandlingen i onsdags å de e ett rent helvete.. :-(
I dag följde jag med Stefan in till stan där vi handlade lite mat, va på Ikea mm å de va så jobbigt för min kropp så överallt där de fanns en stol eller liknande så kastade jag mig ner där å vilade små fossingarna ;-)
I kväll har jag legat som en padda i soffan med benen i högläge pga att dom e så svullna, biverkning från bla cellgifterna, jag får två olika slags cellgifter, Gemzar å Carboplatin å dom kan båda ge såna biverkningar, jag har stödstrumpor som lindrar men tyvärr e jag lite slarvig på att använda dom.. :-/
Jag hoppas jag inte mår sämre i morgon så jag orkar vara med min fina Gaya :-)
Nu ska jag försöka trotsa skit värken å hoppas att John Blund kommer till mig så jag avslutar med foto från onsdagens behandling, natti natti alla vänner :-))

Av Annica - 14 november 2017 23:06

Vill inte..
Jag vill verkligen inte ha behandling i morgon.. :-(
Hatar att bli så dålig efteråt.. att inte ha kontroll över min egna kropp.. för mig som har "lite" kontrollbehov så e de rent ut sagt skitjobbigt att inte kunna styra över hur kroppen blir..
Hatar att cellgifterna slår undan benen totalt för mig.. hatar illamåendet, värken.. ja allt med hur jag blir efter behandlingarna hatar jag..
Värken e inte att leka med :-/
Jag har ju rygg å nackskador sedan tidigare så jag e van med smärta men denna smärta e verkligen de absolut värsta jag varit med om.. sist låg jag å grät å kände mig som världens ensammaste människa trots att jag inte är de..
Vete håle hur jag ska orka med alla behandlingarna.. de tar extremt mycket även på psyket å de e jobbigt.. jag vill inte mera nu.. jag e trött nu.. känner mig som världens sämsta hästägare eftersom jag blir så dålig å inte pallar med nånting efteråt..
De e ju så mycket jag vill göra men den här jäkla skitkroppen e inte med på noterna på samma sätt som knoppen är :-/
Från de ena till de andra så har min tomteverkstad öppnat för den här julen å jag gör kulor, örhängen mm dagarna i ända vilket e jätteroligt!! Jag älskar verkligen att pyssla :-)
Dock..
Så kommer ju den "dåliga" veckan komma å då lär de inte bli mycket gjort så jag har rappat på dom senaste dagarna som en oljad blixt ;-)
Jag avslutar med att sätta in lite bilder på kulorna å örhängena.
Natti natti alla :-))

Av Annica - 12 november 2017 23:54

Nu va de ett tag sedan jag skrev här å de e så mycket som hänt men för att slippa skriva en miljon sidor så skriver jag bara en del ;-)
Förra behandlingen gick bra, dom sänkte dosen med 20% pga att jag blev så extremt dålig första gången å denna gången va de faktiskt lite bättre :-) första gången fick jag behandling på en torsd å på lördagen slog cellgifterna undan fötterna på mig totalt så jag blev knockad i 9 dagar.. :-( kunde inte äta, gå, stå.. de va knappt jag va medveten om de "vanliga" livet, Stefan fick sitta i telefon på jour med onkologen.. så att dom sänkte dosen inför behandling nr 2 blev jag väldigt glad över!!!
Inför förra behandlingen hade jag urusla värden å dom va förvånade att jag ens orkade stå på benen men i fredags när jag tog nya prover va dom bättre vilket gör mig jätteglad :-)
I morgon ska jag till min cancerläkare, på tisd e de dags för prover igen å på onsd e de tajm för behandling nr 3..
Jag önskar så att de här e över snart, vill inte ha fler behandlingar nu.. :-/
Från de ena till de andra så mår Gaya bättre, hon har kurerat sig riktigt bra sedan fånganfallet :-)
Har tom fått börja sätta igång henne lite smått å än så länge har vi varit ute i skogen å tömkört men i dag fick hon skor i fram så nu kan jag även köra igång med ridningen :-) håll era tummar å tår att de inte blir nåt bakslag för henne.. :-/
Hur som haver så har jag mått "konstigt" senaste dagarna.. känt mig hängig, sjuk å ont i halsen.. som influensa men jag tror inte jag har haft nån feber, dock så har jag känt mig febrig.. kanske e cellgifterna som spökar.. dom kan ju ge såna biverkningar.. plus att jag e så sjukt trött.. har ingen energi alls, känns som en vampyr sugit ur mig all energi.. e väl cellgifterna de oxå, även de e en biverkning.. fatigue heter de..
Apropå trötthet så ska jag gå å sova nu så jag e pigg som en mört i morgon hos läkaren!
Jag avslutar med kort på några av mina bästa vänner, natti natti alla vänner :-))


Presentation

Fråga mig...

1 besvarad fråga

Översätt

Diverse

Titta in....

Matbloggstoppen

Länk

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards