Alla inlägg under november 2010

Av Annica - 30 november 2010 19:33


  


Jag har funderat på en sak ett tag nu...


Jag tror Dartan ser dåligt  


Har klurat på detta ett tag och i går var det så klockrent att han verkar se dåligt, kan ju förklara hans "klumpighet" jämt också...


Jag ska göra det vet. sa i morgon så får vi se om jag hittar något och vad man ev kan göra åt det...


Enligt vet. så är det inte omöjligt att hans linser börjar bli grumliga, han blir ju ändå 17 år nästa år...


Tänk vad tiden går fort, det känns som att det var i går vi hämtade honom fast det nu är 10 år sedan  


Vad säger ni, kanske detta vore något för min lilla prins...


  

Av Annica - 28 november 2010 20:00


                


                              TREVLIG 1:A ADVENT  


Äntligen är det första advent, har längtat sååå  


Den här tiden på året är verkligen min tid, bortsett från kylan ;-)


Det är sååå roligt med all snö och Tyson älskar det, polarhund som han är =)


Världens finaste draghund  


  


  


Av Annica - 26 november 2010 19:15


                                      


Hej på er alla i detta snöklädda land =)


Det är sååå mysigt med all snö som kommit, love it  


På söndag är det ju som bekant 1:a advent och man kan ju inte ha advent utan glögg   så jag har börjat tjuvtesta olika sorters glögg, och...


Blossa Lingonglögg = BLÄ...... besk, sur och rentav äcklig  


  


Tinda Saffransglögg = Full pott  Såååå enormt god så det inte ens går att beskriva... Den smakar jul  rekommenderas !!!


  



Av Annica - 24 november 2010 14:41

  


                

              


Jag ser det snöar, jag ser det snöar, det är sååå roligt hurra =)


Det är så mysigt med all snö, Tyson älskar det och kan börja att dra sin pulka igen, Dartan är piggare än någonsin och älskar att skutta fram i snön, om det inte är snöstorm för det hatar han...

Fick han välja så skulle han nog hellre stå kvar inne dom dagarna ;-)


Det är så mysigt när man tittar ut genom fönstret och snön vräker ner och själv kurar man ner sig i varma soffan med glögg och ljus = love !


Här hemma har stakarna och stjärnorna börjat komma fram, i alla fall i ett rum än så länge ;-)


Det är så mysigt, älskar den här tiden på året  

Av Annica - 20 november 2010 20:26


                

           

Carcharodon carcharias ( Vithaj )....


Såå vackert djur....


Ett av mina favoritdjur, jag har alltid haft ett STORT intresse för hajar, har nog läst alla böcker och sett alla dokumentärer som finns om hajar  


För många år sedan fick jag äran att följa med på en båt ut på Medelhavet och se livs levande vithajar och det har jag bara en sak att säga om = WOW !!!!

Såååå häftigt !!!

Det var så coolt så det går inte att beskriva med ord...

För en som är en haj galning som mig så var det nästan magiskt....

Jag bara älskar dessa magnifika varelser, dom är ju så vackra !!!


Såå, vem är Carcharodon carcharias då..??


Jo....


 * Den största nu levande rovfisken och är förmodligen den mest kända arten bland hajarna.


* Hanarna blir oftast uppåt 3,5 – 4 meter och honorna mellan 4,5 och 5 meter.


* Kan nå en vikt på upp till 2 ton


* Kan hoppa fritt ur vattnet och komma upp i hastighet om minst 50 km/h


* Har ca 300 tänder i sin käke


Det här var första delen i min nya följetong om HAJAR  


Såå... Fortsättning följer  


  





   

Av Annica - 18 november 2010 11:41


                 


Tänk så långa klor katten har som har gått runt vårat hus...


Spåren i snön visar på en STOOOR katt = lokatt  


Det är helt enormt så stora tassar dom har och vilka enorma klor...


Vi ser nya spår varje dag och har vid några tillfällen lyckats följa dom så nu vet vi vart dom bor  


Kolla själva på fotot nedan och jämför med hälen på Stefans sko, stor tass va..??


Fotot på lokatten nedan har jag faktiskt haft äran att tagit själv vilket jag faktiskt är riktigt stolt över =)


    

Av Annica - 17 november 2010 23:16


        


Tomtefällor...


Det gjorde jag när jag var liten...


Pappa lurade mig att vi hade massor av små tomte nissar runt huset som hjälpte till med trädgården mm så då kom jag på den lysande idén att försöka fånga en av dom  


Jag grävde ett par stora hål i gräsmattan som jag sen la plastpåsar över för att sedan täcka påsarna med snö och sedan började väntandet...


Det var såååå spännande att varje morgon gå ut och vittra fällorna för att se om någon tomte trillat i där under natten ;-)


Sååå.....


Vad tror ni, lyckades jag fånga någon tomte, eller...???


Vem vet  


ps, vad tycker ni om årets julkort...???


  

Av Annica - 15 november 2010 20:12


               


Den kärleken jag känner för min pälsklädde vän går inte att beskriva med ord...


Han gör mig alltid så glad och att rida honom är som att sväva på små moln =)


Inte för att han är speciellt utbildad utan för att han är han, sååå rolig pojke !

Alltid glad och framåt med öronen på spänn ;-)


Tänk att den billigaste hästen var den bästa...

Och den dyraste var den tråkigaste ( förlåt Apache )...


Jag är så glad att jag har honom som vän, allra helst eftersom ingen trodde att han någonsin skulle kunna bli riden efter allt han hade varit med om...

Men det gick och han verkar tycka att hans nya liv som ridhäst är jätteroligt


I början på nästa år har vi planer på en jätterolig sak   

Ska bli såååå kul =)


          


Presentation

Fråga mig...

1 besvarad fråga

Översätt

Diverse

Titta in....

Matbloggstoppen

Länk

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards