Alla inlägg under oktober 2012

Av Annica - 20 oktober 2012 12:10

Nu är hästarnas "matapparat" äntligen färdig :-) och dom älskar den!
Tror jag det, säg den häst som säger nej till mat ;-)

Nu har vi ju bara haft den några dagar men hittills så verkar det fungera jättebra. Jag var ju lite rädd att lilla Anemone skulle vräka i sig men det gör hon faktiskt inte, Dartan däremot är ju van att få äta fritt. Innan vi ställde upp den här så var jag lite rädd att Anemone skulle äta, äta och åter äta så hon till slut rullar in och ut från hagen men jag tror faktiskt att detta blir bra för bägge två :-)

Vi får väl se sen när snön kommer om hon börjar tokäta då, det visar sig ;-)

Det är tur i oturen just nu att Dartan ej ska ridas så länge han äter sin medicin för jag är så jäkla trött hela tiden med nack och huvudvärken från hell :-(
Nog för att jag är van med värk men detta är ju helt sanslöst :-\
Tycker jag ändå mått ok senaste tiden och orkat en del men nu är jag helt omkullslagen, som att någon slagit en klubba i skallen på mig...
Har haft migrän dom 3 senaste dagarna nu = helt piss...
Ja, ja, jag hoppas på bättre tider..
Avslutar med att kasta in några bilder på nya matapparaten :-)

Av Annica - 18 oktober 2012 17:19

I dag är det en riktig skitdag, har sån fruktansvärd värk.. :-(
Inge roligt alls...
Dagen började bra men ju längre dan gick desto värre blev det och nu är det riktigt dåligt :-(
Men, men..
Vad är väl en smärtfri dag?
Ja, säg det, jag har inte varit smärtfri en endaste dag sedan 7/3 1999 så jag minns inte hur det var att få vakna på morgonen och må bra :-\ de kommer jag nog aldrig få uppleva igen...
Men för att återgå till vad som hänt här sen sist så har fina Dartan fått en flickvän :-)
Ett shettissto född 2006 som heter "Anemone". Hon är en urmysig liten tjej med mycket skinn på näsan, alltid glad och positiv till allt. Hon och Dartan kommer jättebra överens även om hon tycker att han är lite väl trög ibland när hon brunstar, hon tycker nog att han måste vara född valack ;-)
Hon älskar att få följa med Dartan på ridturer, ibland blir hon lite väl pigg men det är inte alltid så lätt att hålla sig i skinnet när man har roligt ;-)
Så, nu vet ni det :-)

Av Annica - 16 oktober 2012 16:32

Nu va det länge sedan jag skrev nåt här, tappade suget att blogga pga att vissa människor tyckte att jag var för ärlig och rak i mina inlägg, med andra ord så tålde dom inte att höra sanningen...
Så...
Vad har hänt här sen sist då?
Jo, en hel massa saker, får ta det i fler inlägg.
På torsdag ska vi till veterinären och kolla upp Tysons knöl han har i nacken, håller alla tummar, tår, tassar och hovar för att det inte är hudcancer, men som veterinären sa så är ju Tyson vit med en hel del leverfläckar..
Vi hoppas på det bästa!
Må så gott alla :-)

Presentation

Fråga mig...

1 besvarad fråga

Översätt

Diverse

Titta in....

Matbloggstoppen

Länk

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards