Alla inlägg under mars 2010

Av Annica - 30 mars 2010 20:22


                                 


PÅSK  


Snart är det påsk, på lördag är det ju påskafton, JIPPIE =)

Jag älskar påsken eftersom jag är en godisgris  

Mums....


Förutom att jag förberder mig inför alla mina påskägg jag kommer att få så har det väl inte hänt så mycket nytt här...


Red Akke i går igen och han var sååå duktig trots att det kändes som att jag satt på en bomb, han var lite pigg kan man ju lugnt säga ;-)


Pojken växer så det knakar... Han har blivit flera cm högre på bara senaste tiden plus att han även har breddat sig mycket =)¨

Fotot ( taget i går ) = Akke 2 år och 8 månader..


  


Dartan går det bra med, han är pigg och fräsch så jag hoppas att det inte blir några sviter sedan skadan...

Vår tur i dag var spännande.... 

Han var såå PIGG !!!

Jösses !!!!

Men oj vilken rolig tur vi hade =)

Han är för härlig mitt lilla hjärta  

Jag  att rida honom !


I dag på ridturen hade jag min nya hjälm som kom i dag, den var super  


Ser ut såhär men den är svart / grå i stället för brun..


                                         


GLAD PÅSK på er allihopa       





Av Annica - 28 mars 2010 15:01

                          


Hej på er  


Var några dagar sedan jag var här nu men det blir så ibland...


Jag har fått ett nytt troll  


Ett blått troll från Bergdala som väger ca 1 kg  ( jag samlar på glas troll )

Han är sååå söt och har nu funnit sig bland sina kompisar =)


      


Gullig va..??!!


Kram  

Av Annica - 23 mars 2010 22:27

   


Nu har jag verkligen någonting STORT att berätta !


I dag när Dartan och jag var ute i snöstormen och red så började det blåsa så enormt så man såg inte ens handen framför sig för det kraftiga snöfallet så vi gick in i skogen för att ta skydd och där var vädergudarna mycket lugnare, knappt någon vind alls och endast några enstaka små söta snöflingor som dansade omkring, det var såå fint och nästan trollskt i skogen, som en annan värld...


Och det var då...


Jag såg det....


DET....


Som jag först inte fattade vad det var....


Har aldrig i hela mitt liv sett något liknande...


Det är det nog inte många som gjort.....


Det var en Kentaur....


Ni vet....


Hälften människa, hälften häst...


                                               


Jag var tvungen att nypa mig i armen för att vara säker på att jag egentligen inte låg hemma i sängen och drömde... men inte... detta var på fullaste allvar...


I all hast försökte jag få fram mobilen och ta kort eller i bästa fall filma men lika snabbt som den kom försvann den...


Den var magnifik, så mystiskt vacker =)


Jag undrar om det är fler som sett den..??


Dartan blev i alla fall inte rädd, han kände väl att det var en släkting...


Coolt va...???!!!


Hur många tror ni får se en sådan varalse...??


Inte så många tror jag...


I morgon ska jag rida tillbaka, hoppas jag träffar henne igen =)


                                               


Kram och god natt på er alla  

Av Annica - 22 mars 2010 19:48

 


Halloj  


Nu har det varit dåligt med uppdateringar på bloggen den senaste tiden men dom håriga verkar ha tappat intresset för tillfället och själv har jag haft fullt upp med allt... och ingenting.....


I går var det ju värsta tok snöstormen, det snöade hela dagen...

Vilket jag kan tycka var helt onödigt... Det ska ju ändå bort nu för att göra plats för våren, nu är jag less på snön  


Ni vet väl alla hur våren kommer....???

Älvorna...

Det är dom som gör plats för våren, det vet ju alla....

Om det inte vore för Tingeling och hennes vänner skulle det aldrig bli vår....


                                        


Det enda som är roligt just nu med snön är att man kan spåra...

Det är kul !


Dessa spår hittade vi häromdagen vid vårt hus, dom är från en lokatt  


  


Lokatter är så mäktiga och fina men jag skulle inte vilja träffa på en när man är ute och rider...

Kan bli lite väl spännande  


Akkes och Dartans ridning rullar på som vanligt, allt går bra så vi hoppas att det fortsätter så  

Min lilla fläckiga pojke byter ju tänder nu så till honom har jag köpt detta:


                                 


Ska bli jättespännande att prova, eller inte... det visar sig  

Min förra pojke Apache red jag mycket med sidepull på men detta skiljer ju sig en del mot en sidepull så...


När hästarna fick tränset så blev ju självklart Tyson jätte avundsjuk på att inte han hade fått någonting så off course köpte jag hönsmamman presenter till honom också...

Ett mysigt halsband....


      Klicka för att visa Megabild! Hurtta halsband - superfina med grå fuskpäls


Lite godis....


                        

                        

                        


Plus att han fick en stor påse med kex, bortskämd liten snorunge va..??!!


Ha det !


Kram  






Av Annica - 16 mars 2010 18:42



Nya saker att berätta... eller....


Nej....


Här har det inte hänt så mycket....

Förutom att jag varit tvungen att träffa jordens mest iq befriade människa...

Suck vad trött man blir...  


Dartis rids nu var tredje dag och än så länge så går det jättebra  han känns fantastisk =)


Akke rider jag ca tre dagar i veckan och det går också jättebra  men den här veckan kommer det bara bli två dagar då han ska få en extra "vilodag" att tänka igenom saker och smälta det vi har gjort.

Han håller även på och tappar sina tänder så han uppför sig som en bäver just nu  


Tyson och jag tränar på vilket går kanon =)

Ska snart utöka träningen till mer störningsmoment, kan ju bli spännande...

Eller inte...


   


Må så gott mina vänner


Kram  


  

Av Annica - 13 mars 2010 20:36


 


Vilken innehållsrik dag som började bra men slutade som skit..... 


Löslongerade Akke i morse i rundeln vilket jag brukar göra innan jag ska rida så han kan få ur sig lite energi innan jag kommer upp på ryggen, kan bli lite väl spännande annars  

Helt plötsligt hoppar han över grinden som värsta hoppehästen och går in till sin box...

Hmm....

Är hans mamma så tråkig....

Eller är det hans sätt att säga att han hellre vill bli hopphäst i stället för min blivande westernhäst...

Man undrar ju.....

Ja, ja, hur som helst så sadlade jag på honom och Stefan ledde ut oss på en liten promenad vilket gick jättebra =)

Vi kunde tom rygga några steg  

Han är såå duktig min lilla mini prins, min älskling  

  


Senare var Tyson och jag ute på träningspromenad = KUL !

Utmanade honom lite extra när vi såg rådjur och det gick bra =)

Men vi har mycket kvar att träna, långt kvar...

  


Mötte mina fantastiska stallvänner Ahmanda och Ninna med deras överglada hästar  

  


Vilken underbar dag med sol och bra träning med Tyson och Akke, tills....


Det var dags igen....


Den förbannade, jävla, skit värken...


  


Jag hatar den.....


Kommer hugga av mig huvudet snart....


Ska till min blodläkaren på tisdag och en "vanlig" läkare på onsdag, hoppas dom kan hitta vad som är fel så att jag mår bra snart...


Har legat nu sedan jag kom hem med Tyson och precis tagit mig upp för att se melodifestivalen men tyvärr så har ju redan min favoritlåt varit, Timotej  


  


Så...


Vem tror ni vinner....????????


Må så gott  

Av Annica - 10 mars 2010 18:26


                


Tänk om det blir så...


Bra alltså...


Tanken känns långt borta nu men jag hoppas...


Vad är det som ska bli bra då...


Jo...


HUVUDVÄRKEN !!!!  


Det är i alla fall uteslutet att det skulle vara någonting farligt då huvudet + blodkärlen där i är röntgade, eller som min älskade sambo säger...

"Det är ingen idé att röntga då det bara är ett tomt skal..."  

Snäll sambo man har va...??!!!

Ska till läkaren och få prova ny medicin och vilka behandlingar det finns, hoppas det hjälper =)

Jag skulle bli såååå glad att kunna få slippa värken, i alla fall några timmar om dagen skulle vara så enormt skönt  


Det känns i alla fall lite bättre nu när denna härliga sol har visat sig =)


  


Dartan och jag fortsätter vår igångsättning, han är så pigg och glad och känns för tillfället i alla fall väldigt bra =)

Men...

Både han och jag längtar efter våren och sommaren, och betet !!!!


  


Akke och jag fortsätter med våra små promenader och Stefan går med och leder.

Det går bra, han är duktig min lilla plutt men ack så barnslig han är, verkligen inte mogen för fem öre i lilla knoppen ;-)

Det är nästan så att man ser hur allting i huvudet går i kors och ögonen far åt alla håll  

Därför rider vi bara ca 5 - 10 min / gång.


I dag när jag red Akke kände jag direkt vilket krutpaket jag hade under mig...

Han var PIGG =)

Skötte sig jättebra trots att det kröp i hela hans kropp ;-)

Tyvärr så blev det klampar och så enormt halt så det blev en väldigt kort tur men när vi kom tillbaka släppte jag honom i rundeln och då kom all energi ut =)

Jösses vad han busade min bebis =)

Tur att han gör det där och inte när jag sitter på, men, men man vet ju aldrig när man har med unghästar att göra...

Spännande....


Visst är han söt va, min lilla putte =)


Kram på er 


  


Av Annica - 8 mars 2010 20:08


                                              


Hej hopp 


Jaha, då har en ny vecka börjat efter en mys pys helg


Veckan började bra med strålande  = vårkänslor    


Dartan är ju igångsatt nu sedan skadan för nästan tre månader sedan och piggare och gladare häst får man nog leta efter  han tycker det är sååå roligt att få bli riden igen !

Och det tycker ju självklart jag med =)

Dartis är en såå rolig pojke att rida, alltid glad, pigg och framåt, jag älskar att rida honom och känner mig som på små rosa moln efter varje ridtur  

Men...

Risken för bakslag på skadan är stor...

Så....

Vi håller alla tummar och tår att allt går bra !


  


Akke har blivit "riden" tre gånger den här veckan och han är ett litet energiknippe...

Han tycker verkligen att det är roligt att gå på promenad, men det märks att han är bebis för han blir väldigt trött i huvudet fort, min lilla plutt  

Jag tror han kommer bli en glad och pigg häst att rida och jag längtar verkligen tills han är helt inriden, ska bli sååå kul =)

Jag mätte honom i går och nu är han ca 1,51 cm i manken och ca 1,54 cm i bak, mätt lite på en höft så siffrorna är nog inte att lita på till 100%...

Det var det jag tyckte häromdagen att hans ena täcke sitter så mycket bättre nu ( har varit lite stort ) och då förstår jag ju varför...

Han har alltså växt ca 4 cm sedan i slutet av december....

Kanske han har lite växtvärk....

Om ca fem månader så fyller han tre år, min lilla bebis som bara var tre äpplen hög när vi hämtade honom ;-)

Men...

Han är fortfarande bebis i huvudet, så barnslig kille...

Häromdagen när jag skulle ta in honom så kommer han i full galopp med en super stor gren i munnen som han sen springer runt och leker med  

Min jättebaby  

Han verkar ju gilla pinnar då det inte är första gången...


      


Hoppas ni alla får en trevlig vecka =)


Kram  

Presentation

Fråga mig...

1 besvarad fråga

Översätt

Diverse

Titta in....

Matbloggstoppen

Länk

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards