Alla inlägg under april 2010

Bloppis-annons
Av Annica - 30 april 2010 19:51


Fin vit gungstol med härliga dynor

 

Gungstolen är välskött och i fint skick MEN 1 knapp i sittdynan har försvunnit genom åren....

 

Säljes pga platsbrist...

 

Pris: 350:-

 

För mer info / bilder, kontakta mig !!!

 

  

 

Möbler & Heminredning, Säljes - Uppsala (Uppsala län)
Pris:    350:-
 
Bloppis-annons
Av Annica - 30 april 2010 19:46


Tallrikar från Fyrklöverns servis Disney Jul

Servisen är gjord i handlitograferat fältspatporslin med handmålad kant i äkta guld

* 2 st mattallrikar á 27 cm i diameter, 130:- / st

* 2 st förrättstallrikar á 21 cm, 100:- / st
Tallrikarna är endast använda 1 gång = Nyskick !
Säljes endast pga att jag börjat spara på en annan servis...

Kan skickas men då betalar köparen frakten !

För mer info / bilder, kontakta mig !!
  

Möbler & Heminredning, Säljes - Uppsala (Uppsala län)
Pris:    130:-
 
Av Annica - 29 april 2010 23:41


               


Go kväll / natt alla hästvänner !


Såg en diskussion i dag på nätet ang det Åke Svenstedt var misstänkt för i slutet av förra året och tänkte nu höra med er, vad tror ni...??


Tror ni det han påståtts göra är sant...??


Om nu någon på något konstigt sätt lyckats undkomma att han var misstänkt för djurplågeri så kommer här en tillbakablick...


I december 2008 polisanmäler Jordbruksverket Åke Svanstedt för djurplågeri. Enligt anonyma anmälningar ska han ha gett hästar elstötar i träning med en så kallad grisfösare.


Dagen efter polisanmälningen, den 18 december, stänger STC av Svanstedt i väntan på utredning.

Den 19 december inleder åklagarmyndigheten i Skövde en förundersökning angående brott mot djurskyddslagen. Svanstedt överklagar sin avstängning och STC upphäver den efter fem dagar.

I slutet av mars delges Carl Johan Jepson (tidigare anställd) och Glenn H Persson (assisterande tränare) misstanke om djurplågeri.

Persson är även misstänkt för övergrepp i rättssak. Enligt åklagaren har han hotat ett vittne om hon inte tog tillbaka sina anklagelser mot Person.

Den 1 april delges Svanstedt misstanke om anstiftan till djurplågeri.

Så fram med era åsikter, vad tror ni...


Skyldig eller inte...???


Natti, natti  

Av Annica - 28 april 2010 19:33


               


Halloj hästvänner =)


I dag tänkte jag diskutera hur hästfolk egentligen är...


Vi hästmänniskor måste väl verkligen vara ett eget släkte ;-)


Vi älskar att:


* tillbringa större delen av livet tillsammans med andra hästmänniskor

* du vet mer om näringslära för hästar än för männinskor.

* ALLA dina kläder är fulla med hästhår, oavsett om du har varit i stallet med    dem eller inte

* du kliver upp ur din varma, sköna säng 03:00 på morgonen för att ta in hästarna eftersom det regnar ute när dom är på bete, du torkar också av dem innan du går och lägger dig igen

* varje gång du är i stallet tar det minst 3 timmar och du kan inte förstå vart tiden har tagit vägen

* mm....


Plus att hästfolk ALDRIG kan hålla sams...


* aldrig kan hålla käften

* aldrig kan låta bli andras saker

* aldrig kan låta bli att ljuga...


Kan hästmänniskor aldrig bara vara...????


Sköt dig själv och skit i andra !!!!


  


Av Annica - 27 april 2010 20:17


               


Hej igen vänner  


I dag ska vi ta upp precis det som rubriken säger....


Sto eller vallack, vad föredrar ni, och framförallt, varför...????


Vad jag tycker att man ska tänka på är vad hästen ska användas till...
En valack är ju jämnare i humöret men kan t ex inte få föl...
Ett sto kan bli extremt otrevligt vid brunst  
 
Så förutom att det är individuellt så har ju användningsområdet stor betydelse..
Avel ställer ju sina krav men det gör ju tävling också..
Så mina vänner...
TELL ME  
Vad tycker ni...???
Må så gott  

Av Annica - 25 april 2010 00:14



Kära hästvänner  


Det var en sak som slog mig i dag....


Är det någon som någonsin sett nån rida med burka  


Lustig syn  


Tänk er en dressyrtävling... med burka....


Snyggt... eller inte  


Eller hopptävling.... och så mitt i alltihopa så åker burkan ner för ögonen och vips så blev den hopptävlingen en utmaning ;-)


Burka... eller inte burka inom ridsporten...


Jag undrar vad en dressyrdomare skulle säga om det kommer in någon med en burka under hatten ;-)


Skulle vara en syn för gudarna !!!!

Ha, ha, ha... Hajar ni... syn för GUDARNA, rolig jag är va...??!!!


Så....


Vad tycker ni, ska man få tävla i burka..??


Soliga kramar  

Av Annica - 22 april 2010 23:26


                      


Hej igen  


I dag tänkte jag ta upp någonting som alla hästägare träffar på...


Hovslagare...


Det är väl ett eget släkte...


Kommer aldrig när dom ska, stressade, hårda på hästarna mm....


Men...


Man ska ju inte dra alla över en kam, det är ju som tur är endast ett fåtal som är rötägg, dom flesta är ju bra !


Själv har jag turen att bo ihop med min hovslagare  


Jag läste denna artikel och man börjar ju fundera hur pass okunnig denna hästägaren är  


Jag har full förståelse för att alla inte kan så mycket om hovar men ligger det inte i ens ansvar som hästägare att i alla fall kunna så pass mycket så man kan se skillnad på vad som är rätt och vad som är helt åt skogen, eller...???


Jag tycker i alla fall det...


Läs artikeln och säg vad ni tycker:


http://www.skanskan.se/article/20100415/STAFFANSTORP/704159961/1006/nyheter/*/hovslagare-misstankt-for-djurplageri


Självklart så har ju denna hovslagaren gjort ett pissjobb men jag kan ändå inte hjälpa att jag tycker att hästägaren också har ett ansvar...


Eller...????


Natti, natti  

Av Annica - 20 april 2010 20:39


                        


WHAT THE FUCK  


Vad i helvete är detta..???


Jag finner inga ord...


http://www.expressen.se/index.jsp?a=78655


Vad fan har hänt med mänskligheten, har folk blivit helt sinnessjuka, eller  


Jag skäms över att vara människa  


God kväll på er alla  

Presentation

Fråga mig...

1 besvarad fråga

Översätt

Diverse

Titta in....

Matbloggstoppen

Länk

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards