Alla inlägg under september 2017

Av Annica - 27 september 2017 00:22

Svullen som en mega såpbubbla..
De e jag de.. :-(
När jag opererades förra året så togs ju även en hel del lymfkörtlar bort å lymfkörtlarnas jobb e ju bla att transportera (lymf)vätska ut till blodet å när man inte har alla lymfkörtlar kvar så funkar ju de inte så bra vilket resulterar i att all vätska blir kvar.. :-/
Bla så har jag ett lår som ser ut som på en flodhäst å likaså min ljumske.. :-(
De e verkligen inget roligt alls för de gör ont, jäkligt ont... de gör ont så fort nåt kommer åt å pga svullnaden så trycker kläderna å gör ont :-(
Har även fått problem med att gå, varje steg jag tar känns som att nån hugger mig med tusen knivar vilket inte e så trevligt..
Pga alla starka cellgiftsbehandlingar jag fått så har jag ju även fått kraftig neuropati vilket resulterat i att jag redan innan detta med vätskan uppkom hade enorma problem med smärta, inte bara när jag gick utan hela tiden, 24/7, så detta va verkligen de sista mina ben behövde.. :-/
Efter operationen fick jag även ödem i benen, mest i smalbenen å en sväng va de så mycket så de va snudd på att huden sprängdes så jag fick ha såna enormt läckra stödstrumpor ;-) men huvudsaken e ju att dom hjälpte å de gjorde dom, dom tog inte bort allt men dom gjorde så att de i alla fall minskade rejält mycket :-)
De blir lite svårare den här gången då ödemen sitter där dom sitter, kanske de finns "stödbyxor" jag kan ha ;-)
Hur som så ska jag ju till läkaren nästa vecka så vi får väl se vad dom kan göra åt de.. efter de läkarbesöket kör skiten igång igen.. cellgifterna..
JAG VILL INTE!!
JAG VILL INTE!!
JAG VILL INTE!!
JAG VILL VERKLIGEN INTE!!!!!
Skulle kunna göra vad som helst för att få slippa gå igenom allt skit igen, jag orkar inte, min kropp e trött.. den vill inte.. :-(
Jävla skitsjukdom e precis va de är å jag ska banka skiten ur dig ut ur min kropp..!!!
Nu ska jag sova så jag avslutar med en bild på världens vackraste tjej, natti natti.. :-))



Av Annica - 12 september 2017 00:12

Har varit några oroliga dagar nu sedan Irma bestämde sig för att dra in över Florida där min mamma bor, som tur var för dom så nedgraderades den för den östra sidan när den väl bestämde sig för att visa sitt esse för dom på den västra sidan.. för mamma å Michael gick de i alla fall bra, va några palmer å träd som fick sätta livet till men de viktigaste e ju att dom mår bra :-)
Från de ena till de andra så har senaste tiden varit superdålig.. :-(

Känner mig helt tom...
Jag mår piss.. känner mig nere, hängig, deppig, gråtmild, trött mm... har verkligen ingen ork å vill ingenting heller förutom att lägga mig ner å sova för att få vakna upp till ett nytt liv, en ny kropp, en frisk kropp :-/
Vet inte varför jag deppar ner mig just nu.. eller eg så vet jag väl de men varför just nu..??
Jag vill inte vara kvar här längre i min sjuka kropp.. jag vill ha en frisk kropp..
Jag vill flytta till mamma!
Stefan å jag har diskuterat de senaste tiden å båda vill flytta till USA men pga att jag e sjuk så e de ju inte precis gjort i en handvändning, jag lär ju inte va den mest populäraste människan att ge tillfälligt uppehållstillstånd pga att jag kommer kosta dom med min sjukvård å de lär ju knappast finnas nåt försäkringsbolag som vill ta i mig ens med tång :-/
Pga att mamma redan bor där så har jag de lite mera förspänt än vad Stefan har..
De känns som att livet här hemma upptas helt av mig å min sjukdom å jag e såå jäkla less på de.. vill bort.. nånstans.. där ingen vet om att jag e sjuk så jag kan låtsas att jag e som en "vanlig" människa.. fy farao så jäkla skit livet e just nu.. mycket som rör sig i mitt huvud, för mycket uppenbarligen eftersom hjärnan går på helspinn hela tiden... jag sover dåligt oxå plus att jag drömmer mycket konstiga drömmar så jag e ju alltid trött..
Fy farao så värdo de e just nu.. känns som att jag kan börja gråta för minsta lilla sak nuförtiden :-(
Jag undrar hur många motgångar man pallar med :-/
Efter min op å alla cellgiftsbehandlingar så va ju all cancer borta, de fanns inga spår kvar alls i mig så varför i hela friden fortsatte tumören vid nyckelbenet att växa..??
Den växte ju så pass så efter bara 6 månader efter sista cellgiftsbehandlingen så va de ju dags för strålning... strålningen va lyckad å allting försvann vid nyckelbenet men sen va de dags för samma sak igen efter ännu kortare tid.. då e skiten tillbaka på 3 ställen så dags för cellgifter igen då..
Jag varken orkar eller vill mer nu.. så här deppig har jag nog aldrig varit tidigare :-( e såå sjukt less just nu..
Natti natti...



[Bild]

Av Annica - 7 september 2017 00:31

Länge sedan jag skrev här nu så kände de va dags med en uppdatering..
De blev lite väl intensivt med allt bloggande så jag kände att jag behövde en paus.. jag kommer självklart fortsätta blogga men inte varje dag som jag gjorde förut utan nu kommer de endast bli några inlägg i veckan :-)
Så vad har hänt sedan jag bloggade sist..??
Jo en hel massa..
Bla så har de inte gått så bra för mig å min jäkla skitsjukdom :-(
Summa summarum så kan jag börja med de positiva å de e att strålningen mot lymfkörteln vid nyckelbenet hade effekt å lyckades till 100% så där finns de inga spår kvar alls av cancern, allt e borta :-)
Dock.. så har jag ju även negativa saker att berätta... :-/
Varje gång jag tar prover så tar dom bla ett prov som heter SCA125 = cancermarkören å den ska vara under 35, mitt va inte under 35.. de va mycket högre...
De va på 925...
Så högt har jag aldrig haft tidigare.. när dom hittade cancern å dom 38 tumörerna på mig så va den på nästan 700.. å då hade jag alltså 38 tumörer i mig så vad i hela håle e de som händer nu..
Jo, de kan jag tala om..
Skiten e tillbaka...
Jag har fått tillbaka den här jäkla sjukdomen.. på fler ställen...
Dom har hittat under min ena arm..
Bakom mitt bröstben..
Och i magen..
:-(
Ja, vad säger man.. de e inte ofta jag tappar talförmågan men när jag fick höra detta blev jag helt stum.. :-/
Känner mig uppgiven, känns som att jag inte orkar detta igen..
Har ju precis fått tillbaka så pass mycket hår så att jag har fått en frisyr så e de dags att tappa de igen då..
Jag kommer få cytostatika en gång i veckan den här gången i stället för var tredje vecka plus att jag ska få de i 6 månader..!!!
Biverkningarna på dessa cellgifter e hemska.. bla så e de stor risk att jag får värre nervskador i benen, blåsor så att huden ramlar av på händerna å fötterna = extrem smärta å icke användbara händer å fötter :-(
Så va de jobbigt förra gången kommer detta bli en mardröm :-(
Plus att dom inte kan göra min bröstoperation nu pga återfallet så nu sprider de väl sig även till tuttarna oxå.. känner mig lite pessimistisk just nu..
Jag brukar försöka va stark men nu e jag både trött å less.. :-/
Vill inte va sjuk längre.. när tar skiten slut.. eller tar de inte slut, kommer de ta mitt liv.. de e jag rädd för..!!!
Överlevnadsstatistiken på äggstockscancer e 5 år efter diagnos så krasst sett har jag max 4 år kvar då..
Känns lite tungt nu..
Nu ska jag försöka sova så jag avslutar med foto på min nya tatuering, den gröna färgen på bandet e gyncancer färgen, visst e den klockren jag!
Natti natti.. :-))

   

Presentation

Fråga mig...

1 besvarad fråga

Översätt

Diverse

Titta in....

Matbloggstoppen

Länk

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards