Alla inlägg den 20 april 2018

Av Annica - 20 april 2018 23:36

Long time no seen.. ;-)
Nu va de ganska länge sedan jag skrev här men de har varit så mycket annat den senaste tiden..
Så vad har hänt sedan sist då..?
Jo..
Gaya å jag skulle i morgon starta vår första lilla tävling tillsammans men efter röntgen å återbesöket på ortopeden har jag fått lov att stryka oss.. skittrist e de verkligen då jag längtat så efter detta.. :-/
Pga att frakturen inte läker som den ska så "vågar" jag inte va borta en hel dag med allt som en tävling innebär.. synd för vi hade ju vunnit..!!
Skämtar bara ;-)
Gaya å jag rider, tömkör, longerar mm så pass som mitt onda nyckelben pallar med.. jag klarar kortare å lugnare ridturer vilket gör mig jätteglad att jag i alla fall klarar de :-)
Har gått tillbaka till att rida Gaya på bettlöst å de går jättebra, målet e ju att i framtiden kunna rida henne utan huvudlag :-)
Gaya har växt så de nästan knakat den senaste tiden..!!
Mätte henne häromdagen å knappt 1,70 i mkh har hon blivit plus att hon breddat sig så de blir nog en stor dam när hon blir fullvuxen ;-)
Från de ena till de andra så har mina prover den senaste tiden varit bra, tom cancermarkören har sjunkit så att den nu e inom de normala vilket gjorde mig sååå glad :-D
Jag har även börjat med en ny medicin som bara vi som har BRCA-mutationen kan äta, de e en typ av cancermedicin som kallas PARP-hämmare å fungerar på så sätt att cancercellerna förhoppningsvis ska dö då medicinen blockerar ett enzym som hjälper till att reparera DNA.
Medicinen e jättedyr å väldigt ny så jag e en av få som fått chansen att prova den, 28 dagars behandling kostar ca 48.000:- å jag ska äta den lääänge.. tackar högre makter för högkostnadsskydd ;-)
Pga att jag har kronisk cancer så kommer jag ju aldrig bli frisk men förhoppningsvis ska den här medicinen fördröja återfall vilket jag håller mina tummar å tår för!!
Lilla Tyson har tyvärr varit dålig.. :-(
Han har haft jordens diarre dom senaste dagarna.. han har ju dålig mage sedan valp.. :-(
När vi köpte honom så hade den oseriösa uppfödaren aldrig avmaskat honom så första dagen hemma hos oss kräktes han levande maskar.. efter veterinärbesök å ordinerat avmaskningsschema så fick han domen "förstörda tarmar" pga all mask så han har alltid haft känslig mage men med strikt kost mm så har magen hållit sig bra, tills nu.. :-/
I onsdags var vi hos veterinären å köpte medicin å skonkost å i dag va de första dagen som han va bättre i magen, mitt lilla hjärta.. man blir ju orolig.. han e ju ändå 12 år å har dålig mage så när detta händer blir man ju så klart nervös..
Jag hoppas verkligen att framstegen med hans mage fortsätter å att den stabiliserar sig..!!
I dag har sommaren varit här, 20 grader varmt å superskönt!!
Längtar tills jag kan plantera ut alla grödor, de börjar bli ont om plats inne i huset nu ;-) de e tomater, pumpor, olika gurkor, lök, blommor mm överallt ;-)
Jag hoppas att jag får hålla mig symptomfri den här sommaren så att jag kan få njuta.. jag har ju varit sjuk dom senaste 2 åren så för mig har de knappt känts som nån slags sommar då jag legat dålig så mycket.. men jag ska inte va dålig i år, i år ska jag må bra å bara njuta av sommaren!!
Nu ska jag sova så avslutar med en lustig bild från sist vi va å red i ridhuset, natti natti alla :-))


Presentation

Fråga mig...

1 besvarad fråga

Översätt

Diverse

Titta in....

Matbloggstoppen

Länk

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards