Alla inlägg den 18 januari 2010

Av Annica - 18 januari 2010 20:23


                                  


Hej,


Lånar bloggen i dag av tassarna då jag är ledsen...   


Min vän, min vän har gjort sig så illa...

Min Dartan...
Någonting har hänt i hagen, förmodligen så har han fläkt sig.

Trodde dom var relativt skyddade då han har 4-broddat och snösulor men men säker kan man ju aldrig vara..


Vi fick knappt in honom från hagen i förrgår...


Först trodde vet att han hade fått frakturer i bäckenet. I förrgår när han var så dålig trodde vet att vi skulle behöva ta bort honom dagen efter om han inte blev bättre för så som han var just då tydde det på frakturer men tills i går piggnade han på sig mycket och går nu gladeligen fram och tillbaka i stallgången och jag kan lyfta alla benen   


Han gnäggar och pratar med alla i stallet och tar gärna emot alla morötter han får från alla och hans humör är det minsann inget fel på ;-)
Så på bara två dagar är skillnaden som natt och dag :-)


Men man vet aldrig hur pass mycket stryk muskler, ligament, muskelfästen mm har tagit det kan bara tiden utvisa.


Just nu har han boxvila 14 dagar till att börja med och ska gå fram och tillbaka i stallet 4 ggr om dagen och sedan räknar dom med lång konvalecent...


Min prins...
Men, men jag är ju glad att han i alla fall inte behövde åka till dom gröna ängarna.


Men jösses vad tråkigt det är att stå inne dygnet runt tycker mitt hjärta !
Han vill ju vara ute och busa med dom andra busungarna :-)


Min bästa vän     


  




Presentation

Fråga mig...

1 besvarad fråga

Översätt

Diverse

Titta in....

Matbloggstoppen

Länk

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards