Alla inlägg den 7 september 2016

Av Annica - 7 september 2016 23:08

Du e så stark Annica..
Ja så säger alla...
?Jag hade aldrig orkat eller klarat av det du går igenom.?
Ord som jag får höra ganska ofta och där jag vissa dagar undrar vad de menar.
Stark?
Jag?
Vissa dagar känner jag mig lika liten och rädd som ett barn som tror det bor monster under sängen.
De dagarna känner jag mig inte stark över huvudtaget, bara liten.
Dagar, eller kanske till och med timmar, innan orden kommer mot mig har jag legat hemma som en våt fläck och undrat hur jag ska kunna gå vidare.
Då har skiten tagit över och jag krackelerat inifrån och ut.. :-/
Så känner jag inombords men inget som syns eller som jag visar utåt..
I dag va de dags för min femte cytostatikabehandling plus att dom lagt till en medicin som heter Avastin.. svindyr.. kostar 30.000:- per behandling så de e tur i oturen att vi i Sverige inte behöver betala all å hela sjukvården själva för då hade jag nog inte haft råd att försöka bli frisk..
Avastin e en antikroppsbehandling som funkar som så att den tar kål på de som tumörer behöver för att överleva.. med nya medicinen tar nu min behandling 6 timmar.. suck.. :-(
I dag tog dom även gen prov för att kolla om den cancer jag har är ärftlig, både mormor å mamma har ju haft de plus att mamma nu fått tillbaka skiten...
Behandlingen i dag va supertrist å långtråkig.. jag hade bok å korsordstidning med mig för att få tiden att flyta på.
Dom e så snälla alla som jobbar på onkologen, riktiga super sköterskor :-)
Nu e jag såå enormt trött å har såå enormt ont så inte ens dom starkaste av dom starkaste värktabletterna hjälper så nu ska jag nanna kudden så natti natti alla vänner :-))


Presentation

Fråga mig...

1 besvarad fråga

Översätt

Diverse

Titta in....

Matbloggstoppen

Länk

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards