Alla inlägg den 16 april 2017

Av Annica - 16 april 2017 20:49

I torsdags va de dags för min första strålbehandling å de gick bra, va inte värre än nåt annat jag senaste året har varit med om... de ska ganska mycket till för att "skrämma" mig, man kan säga att jag har blivit ganska härdad... så mycket som jag har varit med om under 1 år har jag inte ens varit med om under hela livet...
PET-röntgen, magnetröntgen, CT, biopsier, operation, cellgifter, strålning mm plus typ 1000 olika saker till å inte e de slut ännu utan långt därifrån... :-/
Strålningen i torsdags gick fort, ca 15 min tar de å kommer att ta varje gång.
Man får lyssna på radion å titta på de fina taket som ändrar färger å motiv, riktigt rofyllt va de faktiskt om jag nu ska säga nåt positivt om de ;-)
Jag ska få 15 st behandlingar å de e en gång om dagen varje dag, förutom lörd å sönd så om allt går enligt planerna e jag färdigbehandlad den 8/5 så håll era tummar att tumören försvinner av strålningen så att jag slipper cellgifter för de vill jag verkligen INTE!!
Jag kommer varje torsdag efter strålningen få träffa läkaren.
När jag kom hem därifrån i torsdags så va jag redan röd plus att de kliades så Aloe Veran fick göra sitt :-)
De va nära att jag aldrig kom fram till ackis för när vi skulle åka in började vi höra nåt konstigt ljud från bilen... ju fortare vi körde ju mera lät de... vi stannade å gick ut å kollade å de va ena däcket som hade gått sönder, en stor reva av gummi hängde ut från däcket så de va de som hade slagit i innerskärmen som vi hörde.. med tanke på hur däcket såg ut så va ju första tanken att byta å sätta på reservdäcket där på plats innan hela däcket skulle sprängas totalt men vi gillar ju att leva lite farligt å ha lite spänning i livet så vi vände å åkte tillbaka hem å satte på ett annat däck tsv, vi hade ändå inte hunnit kommit så långt hemifrån så de kändes som de bästa å tur i oturen så gick de ju bra :-)
Från de ena till de andra så firade vi påskafton på ett lite annorlunda sätt i år... vi va nere vid badet å grillade korv mm :-)
Supermysigt va de!!
Att bara få vara å suga i sig frisk luft, de vackra vattnet mm, de va verkligen livskvalité :-)
Vi passade på att göra de nu innan jag fått flera strålningar då man kan bli väldigt trött mm när man strålas så detta va en härlig sak att göra inför veckan som kommer :-)
Tyson hade oxå kul!
Han badade, badade å åter badade!
Han e verkligen ingen badkruka ;-)
Efter hans badande så åt han grillad korv mm med oss, mums tyckte han att de va :-D
Nu ska jag hoppa in i duschen så jag avslutar med lite foton från påsken, ha de gott alla :-))


Presentation

Fråga mig...

1 besvarad fråga

Översätt

Diverse

Titta in....

Matbloggstoppen

Länk

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards