Alla inlägg den 5 juni 2017

Av Annica - 5 juni 2017 00:37

I år e de 17 år sedan Stefan å jag skaffade vår första häst tillsammans, eller rättare sagt så tyckte jag att de va tillsammans, dock så delade inte Stefan mitt intresse vilket jag just då va alldeles för egoistisk för att se...
För mig va de ju perfekt att Stefan mockade mm medans jag red... tyvärr inte alltid lika kul för honom... ;-)
Hur som så blev de med tiden att jag har min hobby å Stefan har sin = alla nöjda å glada :-)
När jag för ett år sedan fick reda på att jag hade cancer så funderade jag på att byta stall till ett där fodringar mm ingår då jag skulle opereras, få behandlingar mm men gjorde aldrig så utan valde att stå kvar vilket jag i dag ångrar, lätt att vara efterklok... :-/
Så här i efterhand så hade de varit mycket bättre å enklare om jag hade flyttat redan då, hade ju blivit en sak mindre för Stefan att ha hand om under tiden jag va för dålig för att klara av de, för även fast han hade hjälp så blev de ändå mycket för honom :-(
Jag hade ju varit på väg att byta stall under en längre tid men aldrig fått tummen "ur" förrens i Januari i år å nu när jag har nåt att jämföra med så va de verkligen de bästa jag gjort på väldigt länge :-)
Så här med facit i hand så skulle jag ha gjort de mycket tidigare... hade förenklat så himla mycket..
Detta passar mig å Gaya mycket bättre :-)
Gaya har fått 4 nya kompisar som hon trivs jättebra med, de e en väldigt lugn å harmonisk flock vilket jag e jätteglad över då hon tidigare va lite av en hack kyckling med dagliga nya bett mm :-(
De e även väldigt nära, tar bara några minuter att köra å för dom som gillar motion så e de cykelavstånd ;-) plus att de e superskönt att slippa in/ut, fodringar mm, nu kan jag lägga all min lilla energi på Gaya å de e super!!
Gaya har utvecklats enormt sedan vi flyttade, hon går från klarhet till klarhet, hon e enormt lättlärd, positiv å vill lära sig å suger i sig allt nytt :-)
Hon e ju ändå bara 4 år men lunkar på som den lugnaste tjej som finns trots stora lastbilar, bussar, mc mm, de kan ju visserligen bero på att jag har hittat mitt lugn, att jag trivs mycket bättre där vi står nu, plus att jag e mer trygg i mig själv, som de känns just nu så finns de ingenting som vi inte kan klara av tillsammans :-)
Varje dag jag åker hem från henne så längtar jag tills nästa dag då jag får träffa å rida henne igen, hon e verkligen min prinsessa!!
Nu ska jag sussa så natti natti :-))


Presentation

Fråga mig...

1 besvarad fråga

Översätt

Diverse

Titta in....

Matbloggstoppen

Länk

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards