Alla inlägg under augusti 2011

Av Annica - 13 augusti 2011 19:23


                


Som en del av er kanske minns så blev ju min mammas födelsedag väldigt annorlunda... det blev en födelsedag hon aldrig kommer att glömma... men tyvärr på ett tråkigt sätt... men det viktigaste av allt är ju att allt ordnade sig till slut 


I går fyllde hennes man Michael år och vad händer då...??


Jo...

Han blir nästan uppeldad av blixten  


Hur kan man ha sån otur... och på sin födelsedag till råga på allt... men nu ordnade sig ju allt här också som tur var =)


Ja jösses vilka födelsedagar... vi har ju aldrig tråkigt i vår familj i alla fall ;-)





Av Annica - 12 augusti 2011 21:08


            


Det finns hopp även för otursförföljda ( vissa tror att det är klantighet... ) mig


Har i dag varit på återbesök igen och röntgat lilla nacken och det har läkt super!

Snart är jag back in business för fullt igen = väääldigt glad Annica  


Men det känns som att jag på kort tid nu uppfyllt min oturskvot för måååånga år framåt...


Sååå, nu ser jag fram emot lååång tid utan skador mm !


Trevlig helg alla jag gillar och er jag inte gillar kan ta er i brasan ;-)




Av Annica - 10 augusti 2011 20:36


        


Nu kör vi  


Nu drar det ihop sig...


Ska bli kul =)


En ny era i mitt liv börjar nu under hösten, ska bli spännande, hoppas jag..


Den som lever får se...


I dag har det varit ett jäkla väder...


Regn ( MYCKET regn... ), åska och strömavbrott...


Då är det skönt att veta att pojken står inne i en varm och mysig box och smaskar hö =)


Det känns gott i mitt hjärta ! 



Av Annica - 9 augusti 2011 12:54


     


Vilken liten tröttmössa min plutt är =)


Han har nog sovit som en liten gris i natt, hade spån ända in i öronen ;-)


I går stallade vi in hästarna, maten i hagen har ju torkat sönder och pga det lilla ( läs inget ) regn som kommit under sommaren så kommer det ju inget nytt heller och nu ska det ju bli lite kallare på nätterna så han har det nog ganska skönt inne i sin nymålade fina box =)


Min finaste  


Hittade ett gammalt foto på min prins från hans "unga" dagar ;-)


 


Av Annica - 8 augusti 2011 19:59



Man har aldrig tråkigt på landet med alla djuren...


Dom förgyller verkligen alla ens dagar =)


Ex... här är Tyson som fullbordat sin spårövning = glad vovve !



Ännu en glad Tyson som är sååååå nyfiken på kalvarna...


   

På väg ut på en "leta svamp runda" = glad Tyson pga måååånga timmar i skogen     


 

MYCKET glad Annica som hittat MYCKET svamp  


 

Nu vet ni vad livet på landet handlar om...  


Av Annica - 7 augusti 2011 22:53


                                  


Hej mitt vinterland nu är vi redo ;-)


Ett av Dartans nya täcken har kommit och det satt som en smäck =)


 

Med tanke på att han är en liten fryspojke så blev det ett med 300 grams fodring och fast hals så snart är alla hans täcken uppdaterade =)


Det som inte har kommit ännu är Bucas stalltäcke och ett övergångstäcke från Bucas men när dom är här så har han täcken för alla väder så... bring it on alla vädergudar ;-)


I dag har det varit en pissdag.... regnat hela dagen... trist men ack så behövligt...


Jag har inte gjort mycket vettigt i dag... men vissa dagar är så...


God natt...             






Av Annica - 6 augusti 2011 12:51


     


Fick ett fruktansvärt samtal från USA i går...


Det absolut värsta som kan hända i en människas liv har hänt....


Och till råga på allt på min älskade mammas födelsedag...


För att göra en lång historia kort så ringde min mamma i går helt hysterisk, grät som jag aldrig har hört henne gråta förut...


Hennes man Michael hade åkt till affären och ett tag senare knackar det på mammas dörr, det var Fort Lauderdale C.S.I ( Crime Scene Investigation )...


Dom frågade om hon var gift med en man vid namn Michael mm och bad att få komma in och sa att dom hade något att berätta...


Dom berättade att dom hade hittat Michael DÖD inne i Fort Lauderdale !!!


Som ni kanske vet så har ju min mamma svåra hjärtproblem så detta var verkligen det värsta som kunde hända henne...


När dom hade tagit hand om min skakande, upprörda och chockade mamma så bad dom om hennes id plus fotografier på Michael och när dom tittade på hennes id så undrade dom varför hon och Michael ej har samma efternamn men det har dom ju så något stämde inte...

Dom frågade även när hon sist såg Michael och det var ju för bara ca en timme sedan men då sa dom att det måste vara längre sedan, konstigt...

Dom frågade även hur länge han hade mått dåligt och varit deprimerad och mamma sa att han varken mått dåligt eller varit deppad, ingenting stämde...


Efter mycket om och men så kom C.S.I fram till att dom hade tagit fel på identifieringen och att det INTE var mammas Michael !!!


Mammas Michael levde och mådde bra !!


Ni kan ju tänka er när Michael kommer hem från affären i stort sett dödförklarad och hittar sin fru i chocktillstånd och som till råga på allt bara har 10% kvar av sin hjärtverksamhet...


Behöver jag säga att han blev arg...


Han ringde upp C.S.I och var galen på dom och tydligen så skulle det komma någon högre från C.S.I till dom och be om ursäkt för allt...


Även fast mamma hade Michael hemma livs levande så var hon fortfarande i chock och i upplösningstillstånd, min lilla mamma...


Hon lär ju i alla fall aldrig glömma den födelsedagen...



Av Annica - 5 augusti 2011 12:39


        


                                             STORT GRATTIS


                                             på födelsedagen


                                         världens bästa mamma  


                       Och grattis i efterskott världens bästa sambo  


                         Uppvaktad blev du ju men inte på bloggen... ;-)





Presentation

Fråga mig...

1 besvarad fråga

Översätt

Diverse

Titta in....

Matbloggstoppen

Länk

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9 10
11
12 13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards