Alla inlägg under augusti 2011

Av Annica - 31 augusti 2011 20:17


           


Vilken dag det har varit i dag...

Magen har varit helt pajad = inte roligt...

Men, men.. det är väl smällar man får ta ibland...


I dag har Tyson fått sina nya mat / vattenskålar =)

Fina va..??!!



Mellan dom dåliga "magstunderna" så har jag varit ute med Marie och Othello på tömkörningspromenad, duktiga pojkar !

Plus att vi hann med en sväng i skogen för att plocka ännu mera av skogens guld.. mums !

Tyson såg saker som inte fanns i skogen... i alla fall så såg jag ingenting men han var total fokuserad på någonting osynligt...


 


Nej, nu ska jag gå och mumsa på dessa nybakade gosakerna så...


Hej hopp gummi...


      

Av Annica - 30 augusti 2011 20:15


      


Hej å hå vad det går...


Dagarna flyger fram, knappt så att man hinner med...


Loppan har piggnat på sig lite, sakta men säkert går det framåt =)


Det har varit extremt jobbigt för honom allt som hänt plus all den omställning som sker i hans liv nu pga hans sjukdom så vi skyndar långsamt.

Han får medicin två ggr per dag, kl 11.00 och kl 23.00 och så kommer det fortsätta låång tid framåt men vad gör väl det, jag gör allt för vårt hjärta  


Kolla Tysons och min nya vän vi nu har träffat två ggr på samma ställe när vi plockat svamp... söt va..??!!



När jag ändå håller på och laddar upp foton så kan jag passa på och visa våra kvällsnöjen i stallet.... hmmm...


    



Av Annica - 28 augusti 2011 13:18


            


Long time no seen...


Det har varit så himla mycket den senaste veckan så jag knappt har hunnit med att andas..

Det har kört på i ett hela tiden så jag har varit så nervös och stressad så jag tappat aptiten.. kunde inte äta på några dagar... det enda jag fick i mig var cocacola och bullar men i går för första gången på ca en vecka så var jag riktigt hungrig och åt som en häst hela dagen =)


Det har helt enkelt varit för mycket strul senaste tiden så min kropp har sagt ifrån, tyvärr för jag som går ner i vikt så lätt behöver verkligen äta...

Men, men...

Det blir så ibland...

Det blev för mycket när allt raserade på en gång...

Loppan blev sjuk, Volvon gick sönder, Audin gick sönder, tvättmaskinen dog plus att två element här hemma har dött... Så allt på en gång... Suck..

Men nu är Volvon lagad =)

Som tur var så var det "bara" soppapumpen = lätt att byta !

Audin är också lagad men den finns det tyvärr inget hopp för utan nästa gång den dör så får den tyvärr åka till bilkyrkogården...


I dag ska jag smaska i mig en stor och flottig pizza = MUMS !


Av Annica - 22 augusti 2011 13:10


 


Vilken jäkla helg det har varit...


Det började i lördags med att våran lilla Loppan gick omkring och morrade och när han sen skulle gå på lådan så satt han i lådan och morrade och det är ju inte normalt...


Strax efter så gick han och "krystade" och klämde ur sig blodblandad urin och efter bara några minuter så var han så dålig så han inte ens orkade röra sig...


Ringde veterinären och åkte in direkt, var där 21.30 och kom hem måååånga timmar senare...


Loppan hade en sprängfylld urinblåsa som veterinären först försökte klämma ur med enbart smärtlindring men det kom inte en droppe...

Hon sövde honom för att försöka igen men det var lika, inte en droppe som kom ut och det var bråttom då hans urinblåsa riskerade att spricka och då skulle han dö snabbt av urinförgiftning...


Upp med honom på operationsbordet och hon gjorde allting klart för att öppna honom och började med att föra in en kateter i snoppen och då släppte stoppet !!!


Det var ett sånt tryck i blåsan så det bokstavligen sprutade som en fontän, veterinären hade kiss i hela ansiktet...


Jag blev såååå glad när kisset kom =)


Veterinären klämde sedan ur MYCKET urin och det var måååånga STORA stenar i urinet så förmodligen hade en sten satt sig för och stoppat upp hans kisseri.

Hon analyserade urinet och han hade många stenar plus urinvägsinfektion plus inflamation och hör och häpna... DIABETES !!!


Han hade 22 i socker och en katt ska ha ca 3...


Så nu ska vi på återbesök på onsdag för att kolla sockret igen, sockret kan ju gå upp hos vissa vid stress.


Jag är så glad över att jag fick med mig Loppan hem, var lite orolig över att det inte skulle bli så...

Han har kissat bra nu men är extremt trött och tagen men det kan man ju förstå, han har förmodligen ont sedan ingreppet plus att han nog har feber...


Jag hoppas att han svarar bra på sina mediciner så han blir frisk mitt älskade hjärta  

Man blir ju så orolig..


Det blev väldigt billigt och bra att åka till veterinären en lördagkväll / natt, eller inte...

Jävlar vad dom kan ta betalt...

Jösses...

Men vad gör man inte för sina älsklingar, man har ju tagit på sig att ansvara för ett liv så då måste man göra det också !

Inte för att vara elak men det hade varit skillnad om det hade varit våran gammelkatt som var sjuk, då hade jag valt att sluta detta på ett annat sätt då han är så pass gammal men Loppan är ju bara 5 år och har hela livet framför sig...


Finaste  


        



Av Annica - 20 augusti 2011 17:25


   


Det är så himlans kul så jag kan aldrig få nog  


Efter varje gång så längtar jag till nästa...


Sååå... vad är det jag talar om då..??


Jo, RIDA och självklart TÖMKÖRNING =)


Jag är ju urusel på tömkörning men Dartan är en klippa så han håller på att lära mig ;-)


Vi tömkör varannan dag och rider varannan dag ( förutom i dag då vi inte har gjort någonting... ) och det har gett resultat, jag blir säkrare och säkrare för varje gång jag tömkör =)

Men jag har långt kvar innan jag kan ge mig iväg på lite längre äventyr ;-)


Ska ev vara med på en tömkörningskurs i höst / vinter, ska bli jättekul =)


Trevlig helg gott folk  





Av Annica - 19 augusti 2011 11:39


       


Nu är Dartans nya vintergarderob uppdaterad med ännu ett plagg  


Hans nya innetäcke har kommit, ska bli jättekul att prova, hoppas han kan ha det... men det tror jag...


Fint va..??!!!


 


Nu är snart ( väntar på ett till täcke ) hans nya garderob komplett =)


Han har ju ett helt nytt vintertäcke med hals 300 gram plus ett vintertäcke utan hals som också har 300 grams fyllning och det är ju i nyskick =)

Med det nya innetäcket så har han nu ett helt nytt och två st begagnade så tre st ska nog räcka ;-)

Regntäckena är också kompletta nu =)

2 st nya ( köpta i våras ) ofodrade regntäcken och två st fleecefodrade så nu har han ju kläder för ett bra tag framåt !


Min plan var ju att ha dubbel uppsättning av täckena ifall dom ex inte har torkat till dagen efter eller går sönder mm...

Torra täcken är ju a och o för Dartan.

I och med hans muskelskador så är det döden att sätta på honom ett blött täcke...

Men nu borde han ha så att han inte behöver få något blött på sig =)



Av Annica - 17 augusti 2011 11:24


                


Jag är en turgumma  


I alla fall var jag det i går !


Jag var med i en tävling där man kunde vinna nya glasögon och jag VANN


Helt otroligt, jag brukar aldrig vinna någonting men nu kanske jag har turen på min sida ett tag =)


Har fått tid hos optikern nästa fredag, ska bli spännande att se vad han säger, om han kan hjälpa mig...


Någonting har nämligen hänt med min syn då den försämras för varje dag   plus att det ibland blir helt svart på båda ögonen för några sekunder... kanske jag håller på att bli blind... nej, det ska man inte skämta om... så kan det väl inte vara... hoppas jag....


Vi får väl se nästa fredag !!


Av Annica - 16 augusti 2011 13:16


        


Skitdag i dag...  


Har sån jävla nack och huvudvärk så det känns som att någon håller på att  sönder huvudet... 


Jag har varit så glad dom senaste dagarna för jag har orkat med ett relativt "normalt" liv men den glädjen varade inte länge...


Jag är less på det här nu...

Orkar inte ha den här värken längre...

Värken styr mitt liv...

Det är nästan så att jag hellre hade förlorat ex en arm i olyckan, då hade jag ju sluppit värken i alla fall...

En arm kan man ju leva utan men med sprängande värk som gör att man kräks känns det ibland som att man inte vill leva...

Ska det vara så här för resten av livet nu, eller..??

Det orkar inte jag...

Ingen vet hur det är...

Alla säger att "du ser ju så pigg och fräsch ut...".. ja, det är mycket möjligt... men vet ni hur jag mår... nej...

Ingen som ser mig vet egentligen inte hur det är med mig...

Kanske lika bra det...


Jävla pissdag...  


Presentation

Fråga mig...

1 besvarad fråga

Översätt

Diverse

Titta in....

Matbloggstoppen

Länk

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9 10
11
12 13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards